Tillgängligheten av Tullens webbtjänster
Vi utvecklar våra webbtjänster enligt kundernas behov. Vi beaktar alltid tillgänglighetskraven vid planering av nya tjänster och vid utveckling av existerande tjänster. Vi vill erbjuda alla möjligheten att använda våra tjänster på lika villkor.
Lagen om tillhandahållande av digitala tjänster förpliktar myndigheterna att iaktta tillgänglighetskraven.
Respons om tillgängligheten
Du kan ge respons om tillgängligheten av våra tjänster genom att skicka e-post till asiakaspalautteet@tulli.fi.
Tillgänglighetsutlåtanden
- Tulli.fi
- Arkisto.tulli.fi
- Separata webbplatser på tulli.fi
- Tullräknaren
- Sidorna för användarguider för e-tjänster
- Tjänsten Fintaric
- Uljas-statistikdatabas
- MRN-söktjänsten
- Ingångssidan för e-tjänster
- Importförtullningstjänsten för privatpersoner
- Deklarationstjänsten för import
- Deklarationstjänsten för införsel och utförsel (AREX)
- Intrastat-deklarationstjänsten
- Tjänsten Tillstånd och beslut
- Söktjänsten för EORI-nummer
- Egna uppgifter
Övriga tillgänglighetsutlåtanden (t.ex. för blanketter)
- Tullens kundresponsblankett och kundnöjdhetsenkät
- Nättipsblankett
- Anmälan om att övergå till reservförfarande vid transitering
- Skattegränsdeklaration i varutrafiken mellan Åland och övriga Finland
- Chatbot och chatt
- PTG-utbildningens responsblankett
- Tullaboratoriets kundnöjdhetsenkät