Tullin verkkopalvelujen saavutettavuus
Tulli kehittää verkkopalvelujaan asiakkaiden tarpeiden mukaisesti. Otamme saavutettavuusvaatimukset huomioon aina uusien palvelujen suunnittelussa ja vanhojen palvelujen kehittämisessä. Haluamme tarjota kaikille yhdenvertaisen mahdollisuuden käyttää Tullin palveluja.
Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta velvoittaa viranomaisia noudattamaan saavutettavuusvaatimuksia.
Saavutettavuuspalaute
Voit antaa palautetta palvelujemme saavutettavuudesta lähettämällä sähköpostia asiakaspalautteet@tulli.fi.
Verkkosivustojen ja tietopalvelujen saavutettavuusselosteet
- Tulli.fi
- Tilastot.tulli.fi
- Arkisto.tulli.fi
- Tulli.fi erillissivustot (Tullin vuosi, Tullilaboratorio, Tullikoirat)
- Tullilaskuri
- Asiointipalvelujen käyttöohjeet -sivusto
- Tullinimikepalvelu Fintaric
- Uljas-tilastotietokanta
- MRN-hakupalvelu
Asiointipalvelujen saavutettavuusselosteet
- Asiointipalvelujen etusivu
- Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelu
- Tulliselvityspalvelu
- Tuonti-ilmoituspalvelu
- Saapumisen ja poistumisen ilmoituspalvelu (AREX)
- Intrastat-ilmoituspalvelu
- Luvat ja päätökset -palvelu
- EORI-numeron hakeminen
- Omat tiedot -palvelu
Muut (esimerkiksi lomakkeet)
- Tullin asiakaspalautelomake ja asiakastyytyväisyyskysely
- Nettivihjelomake
- AEO-palautekysely
- Passituksen varamenettelyyn siirtyminen
- Verorajailmoitus Ahvenanmaan ja muun Suomen välisessä tavaraliikenteessä
- Chat- ja chatbot-palvelu
- PTR-koulutuksen palautelomake
- Tullilaboratorion asiakastyytyväisyyskysely