Hyppää sisältöön

Saavutettavuusseloste – Tullilaskuri

Tulli pyrkii takaamaan verkkosivustojensa ja verkkopalvelujensa saavutettavuuden digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain (306/2019) mukaisesti.

Tämä saavutettavuusseloste koskee Tullilaskuria.

Vaihtoehtoiset asiointitavat

Jos et pysty käyttämään Tullilaskuri-palvelua, voit asioida kanssamme muillakin tavoilla. Voit käyttää Tullin nettisivuja, soittaa Tullineuvontaan, ma–pe klo 8–16.15 p. 0295 5201 tai käydä asiakaspalvelua tarjoavassa tullitoimipaikassa.

Katso Tullin ohjeet vaihtoehtoisista asiointitavoista.

Palvelun saavutettavuus

Tullilaskuri vastaa digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain vaatimuksia.

Jos kuitenkin huomaat Tullilaskurissa ongelman, ota meihin yhteyttä.

Tullilaskurissa oikea tavara kannattaa hakea Etsi tavara hakusanalla -toiminnolla, sillä se on saavutettavampi kuin Etsi tavara selaamalla -toiminto.

Selosteen laatiminen

Tulli on arvioinut tämän palvelun saavutettavuuden seuraavasti:

  • Arvioinnin on tehnyt ulkoinen toimija.
  • Palvelu on arvioitu useita kertoja, viimeksi 8/2024.
  • Seloste on laadittu alun perin 18.11.2020.
  • Selostetta tarkistettiin viimeksi 20.8.2024.

Palaute

Otamme mielellämme vastaan palautetta tämän palvelun saavutettavuudesta.

  • Anna saavutettavuuspalautetta Tullille sähköpostitse: asiakaspalautteet@tulli.fi.
  • Tullilaskuri-palvelun saavutettavuudesta vastaavat Tullin asiakaspalvelu ja viestintä, jotka myös vastaavat saavutettavuuspalautteisiin.
  • Tavoitteemme on vastata palautteisiin viiden arkipäivän kuluessa.

Jos et ole tyytyväinen Tullilta saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto, saavutettavuuden valvonnan yksikkö