Hyppää sisältöön

Asiakasneuvonta

Tarjoamme kaikille yritysasiakkaillemme tukea ja ohjausta tulliasiointiin. Tavoitteena on, että palvelumme vastaavat yrityksesi tarpeita ja saat tulli-ilmoituksesi tehtyä helposti, nopeasti ja virheettömästi.

Yleisneuvontaa yritysasiakkaille

Tullineuvonnasta yrityksesi saa maksutonta yleisneuvontaa esimerkiksi tullinimikkeistä, maahantuontiveroista, tuonti- ja vientirajoituksista tai siitä, kuinka voit aloittaa tuonnin tai viennin.

Katso yritysasiakkaiden tullineuvonnan yhteystiedot.

Asiointipalvelujen ja sanomaliikenteen käytön tuki

Asiointipalvelujen puhelintuesta saat apua esimerkiksi asiointipalveluihin kirjautumiseen tai tulli-ilmoituksen täyttöön. Tarjolla on myös teknistä tukea sanoma-asiointiin.

Katso tulliasioinnin tuen yhteystiedot.

Erityistä yritysneuvontaa avain- ja Tulli+ -asiakkaille

Yritysneuvonta on maksuton palvelu avain- ja Tulli+-asiakkaille. Neuvonnan tarkoitus on tukea yrityksesi tulliosaamista ja selvittää, minkälaista palvelua tarvitset. Tavoitteena on löytää yrityksesi liiketoiminnan kannalta tehokkaimmat tavat hoitaa tulliasiointi ja varmistaa, että käyttämiesi tullipalvelujen ehdot ovat selkeät.

Yrityksesi voi saada erityisneuvontaa esimerkiksi uusista tai muuttuvista tullitoiminnoista tai sanoma-asioinnista tulli-ilmoittamisessa. Annamme neuvontaa myös menettelyjen soveltamista koskevista erityiskysymyksistä sekä Tullin myöntämistä luvista ja vakuuksista.

Katso yritysneuvonnan yhteystiedot.

Yritysneuvontatilaisuuksia ajankohtaisiin tarpeisiin

Tulli järjestää yritysneuvontatilaisuuksia sekä yksittäisille yrityksille että kohdistettuna tietylle joukolle yrityksiä, joiden toiminta ja tietotarpeet ovat samankaltaisia. Näin saamme tärkeän tiedon välitettyä juuri niille asiakkaille, jotka sitä tarvitsevat. Tilaisuuksia järjestetään esimerkiksi, kun tulli- ja verotuslainsäädäntö muuttuu tai uusia sähköisiä järjestelmiä otetaan käyttöön. 

Yksittäisiä käsittelyssä olevia tulli-ilmoituksia koskeviin kysymyksiin vastaa Tullin sähköinen palvelukeskus.