Hyppää sisältöön

Tullaa pakettisi

Lue ohjeet ja siirry tullaamaan lähetyksesi.

Siirry tullaamaan Henkilöasiakas

Enintään 150 euron arvoiset paketit

Tullausneuvontaa: p. 0295 521 008, ma–pe klo 8–18 (toistaiseksi)

Kaikki EU:n ulkopuolelta tulevat paketit täytyy tullata 1.7.2021 alkaen

Mitä tarvitsen tullaukseen?

  1. Saapumisilmoitus

    Tullaa lähetyksesi heti, kun saat saapumisilmoituksen Postilta tai muulta kuljetusyritykseltä.

  2. Tilausvahvistus, kuitti tai muu selvitys

    Varmista, että sinulla on asiakirja, jossa näkyy tullattava tavara ja sen arvo.

  3. Tullauksen jälkeen?

    Postin paketit

    Jotta saat pakettisi Postilta tullauksen jälkeen, saatat joutua maksamaan ensin Postin käsittelymaksun. Voit seurata Postin Lähetysseurannassa, missä pakettisi kulkee.

    Muun kuljetusyrityksen paketit

    Tarkista saapumisilmoituksesta, pitääkö sinun toimittaa kuljetusyritykselle luovutuspäätös. Löydät sen tarvittaessa tullauspalvelustamme. Voit seurata kuljetusyrityksen lähetysseurantapalvelussa, missä pakettisi kulkee.

    Katso tarkemmat ohjeet tullauksesta Tullilaskurista tai Youtubesta. Viittomakielisiin tullausohjeisiin voit tutustua Viittomakielellä-sivullamme.

Yrityksen tuontitullaus 

Neuvontaa yritykselle

Tulli-ilmoittaminen, yritysasiakkaat
24/7 (valinta 1 ma–pe klo 8–18)