Hoppa till innehåll

Chatboten Hippu svarar snart igen på dina frågor om ankommande paket

8.2.2021 13.04
Pressmeddelande

Vi har avslutat vårt experiment med chatboten Hippu som vi inledde i oktober. Vi tackar alla våra kunder för den värdefulla respons som vi har fått. Med hjälp av responsen har vi kunnat utveckla Hippu i sin uppgift att ge svar på frågor gällande ankommande paket.

Under pilotprojektet hann Hippu framgångsrikt betjäna 2 200 kunder i olika frågor. Hippu tar nu en kort paus, men återvänder snart till vår webbplats för att hjälpa dig. Innan Hippu kommer tillbaka hittar du information om förtullningen av ankommande paket på vår webbplats: https://tulli.fi/sv/fortulla-ditt-paket.

Vi hjälper dig även på andra sätt i alla frågor som rör tullärenden: Rådgivning för privatpersoner. I Importförtullningstjänsten för privatpersoner finns också en chattjänst som svarar på dina frågor om varukoder.

Kundmeddelande