Hyppää sisältöön

Soita neuvontaan – asiakaspalvelua henkilöasiakkaalle

Neuvonnasta saat apua tullauksen tekemiseen. Voit myös kysyä yleisesti asioista, jotka liittyvät maahan tulevaan tai maasta vietävään tavaraan. Jos kysymyksesi koskee Ahvenanmaata, siirry Ahvenanmaan neuvontanumeroihin.

Valitse neuvontanumero sen mukaan, mistä aiheesta haluat kysyä.

Asiakasneuvonnan puhelinpalveluissamme saattaa esiintyä ruuhkaa 27.-28.9.

Asiakasneuvonnan puhelinpalveluissamme saattaa esiintyä ruuhkaa 27.-28.9. koulutuspäivien vuoksi. Voit mahdollisesti hoitaa tullaukseen liittyvän asian myös itse.

Tarkista usein kysyttyjen kysymyksien lista: henkilöasiakkaat tai yritysasiakkaat.

Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa. 

Tullineuvonta 

Yleisneuvontaa henkilöasiakkaille
ma–pe 8–16.15

Voit kysyä esimerkiksi

  • mitä tavaroita Suomeen ei saa tuoda
  • mitä tavaroita Suomesta ei saa viedä
  • kuinka paljon Suomeen saa tuoda tavaroita, joiden tuonti on rajoitettua (esim. alkoholi tai tupakka)
  • miten muuttotavarat tullataan
  • mikä on tavaran tullinimike.
Henkilöasiakkaan tulli-ilmoittaminen
ma–pe 8–18

Voit kysyä käytännön apua 

  • tullauksen tekemisessä
  • vienti-ilmoituksen tai passituksen tekemisessä
  • Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelun käytössä
  • Tulliselvityspalvelun käytössä (kun tullaat esim. eläimiä tai muuttotavaroita).

Muut neuvontapalvelut

 


Tullin lupakeskus
PL 56, 90401 Oulu
ma–pe 8–16
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6fhxfrxnchy

Voit kysyä tekemistäsi lupahakemuksista, jotka ovat jo Tullin käsittelyssä.

Maksuliikenne
ma–pe 9–16
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6negabxfreberi

Voit kysyä

  • jaksoerittelyistä
  • maksuista.
Perintä
ma–pe 9–16
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6ngaverc

Voit kysyä

  • maksukehotuksista
  • maksujärjestelyistä
  • muista perintään liittyvistä asioista.