URL-adress: https://asiointi.tulli.fi/asiointipalvelu/fintaric/
Tullen åtar sig att göra tjänsten digitalt tillgänglig för alla sina kunder. Vi förbättrar ständigt användarupplevelsen och tillämpar de tillgänglighetsstandarder som lagen förutsätter.
Om du inte kan använda tjänsten Fintaric, kan du kontakta Tullrådgivningen, tfn 0295 5201.
Den nuvarande tillgänglighetsstandarden för tjänsten:
Den nuvarande tillgängligheten av innehållet:
Vid användningen av tjänsten kan man fortfarande stöta på några problem. Nedan finns en lista över de kända problemen med tillgänglighet. Om du stöter på ett sådant problem i tjänsten som inte finns på listan, kontakta oss.
Tjänsten är designad för att vara kompatibel med följande webbläsare:
Tjänsten är designad för att vara kompatibel med följande hjälptekniker:
Tillgängligheten av denna tjänst beror på hur följande tekniker fungerar:
Utvärderingsmetoder
Tullen har utvärderat tillgängligheten av denna tjänst med följande metoder:
Vi tar gärna emot respons om tillgängligheten av dessa sidor. Du kan kontakta oss på följande sätt:
Du kan ge respons om tillgängligheten till Tullen per e-post: asiakaspalautteet@tulli.fi.
Vi har som mål att svara på respons inom fem vardagar.
Om du inte är nöjd med det svar som du fått av Tullen kan du också ge respons om tillgängligheten av tjänsten till Regionförvaltningsverket: saavutettavuus@avi.fi.