- Tietosuojaseloste
- Tulli.fi-sivuston käyttöehdot
- Asiointipalvelujen käyttöehdot
- Suoran sanoma-asiointipalvelun ja saapumistunnuskyselyrajapinnan käyttöehdot
- Rekisteriselosteet
- Saavutettavuus
- Luvat
- MRN-tunnus
- Asiointipalvelut
- EORI-numeron hakeminen
- Sanoma-asioinnin lupapalvelu
- Fintaric-palvelu
- Tullivarastoinnin ilmoituspalvelu
- Asiointipalvelujen käyttöohjeet -sivusto
- Itärajan tullitieto (matkalla.tulli.fi)
- Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelu
- Tullin asiakaspalautelomake ja asiakastyytyväisyyskysely
- Tulli.fi erillissivustot
- Tullilaskuri
- Tulli.fi
- Ilmoitus passituksen varamenettelyyn siirtymisestä
- Liitetiedoston lähetyspalvelu (Liitu)
- Tullin ohjeet
- Nettivihjelomake (vihjeet.tulli.fi)
- Intrastat-ilmoituspalvelu
- Passitusilmoituspalvelu
- Verorajailmoitus Ahvenanmaan ja muun Suomen välisessä tavaraliikenteessä
- Tuonti-ilmoituspalvelu
- Saapumisen ja poistumisen ilmoituspalvelu (AREX)
- Vienti-ilmoituspalvelu
- Ahvenanmaan verorajan ilmoituspalvelu (ALA)
- AEO-palautekysely
- Uljas-tilastotietokanta
- Omat tiedot
- Chatbot
- Asiakastyytyväisyyskysely sanomaliikenteen asiakastestauksen suorittaneille yrityksille
- PTR-koulutuksen palautelomake
- Tietojen ja asiakirjojen julkisuus
Saavutettavuusseloste – Tullilaskuri
Tulli pyrkii takaamaan verkkosivustojensa ja verkkopalvelujensa saavutettavuuden digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain (306/2019) mukaisesti.
Tämä saavutettavuusseloste koskee Tullilaskuria.
Vaihtoehtoiset asiointitavat
Jos et pysty käyttämään Tullilaskuri-palvelua, voit asioida kanssamme muillakin tavoilla. Voit käyttää Tullin nettisivuja, soittaa Tullineuvontaan, ma–pe klo 8–16.15 p. 0295 5201, lähettää kirjallisen kysymyksen tullineuvontaan tai käydä asiakaspalvelua tarjoavassa tullitoimipaikassa.
Katso Tullin ohjeet vaihtoehtoisista asiointitavoista
Palvelun saavutettavuus
Palvelun sisällön nykyinen saavutettavuus: vastaa osittain digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain vaatimuksia.
Tunnetut saavutettavuusongelmat
Palvelun käytettävyydessä on edelleen joitakin ongelmia. Alla kuvataan tunnetut saavutettavuusongelmat. Jos huomaat palvelussa ongelman, joka ei ole luettelossa, ota meihin yhteyttä.
Seuraavat sisällöt eivät täytä digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain vaatimuksia ja korjataan mahdollisimman pian:
- Hyppää sisältöön -linkki on navigointi-maamerkin ja listarakenteen sisällä, mikä aiheuttaa ylimääräistä hälyä ruudunlukijakäytössä. (WCAG 1.3.1)
- Kielivalikko on toteutettu niin, että ruudunlukijoilla on ongelmia lukea siinä olevia kielilinkkejä. (WCAG 4.1.2)
- Puunäkymän alikohteita sisältäviä kohtia ei voi laajentaa näppäimistön Enter-painikkeella eikä Androidin Talkback-ruudunlukijalla. (WCAG 2.1.1)
- Palautelomakkeen taulukkorakenne luetaan väärin ruudunlukijalla Chrome-selainta käytettäessä. Valintaryhmän aktivoimisen jälkeen ruudunlukija lukee epäselviä numerosarjoja. (WCAG 1.3.1 ja 4.1.2)
- Näppäinkohdistus siirtyy maavalintakentästä eteenpäin myös silloin, jos näppäinkäyttäjä yrittää siirtää kohdistusta taaksepäin maata valitessaan. (WCAG 2.4.3)
Selosteen laatiminen
Tulli on arvioinut tämän palvelun saavutettavuuden seuraavasti:
- Arvioinnin on tehnyt ulkoinen toimija.
- Palvelu on arvioitu 11/2020.
- Seloste on laadittu 18.11.2020.
- Selostetta tarkistettiin viimeksi 19.2.2021.
Palaute
Otamme mielellämme vastaan palautetta tämän palvelun saavutettavuudesta.
- Anna saavutettavuuspalautetta Tullille sähköpostitse: [email protected].
- Tullilaskuri-palvelun saavutettavuudesta vastaavat Tullin asiakaspalvelu ja viestintä, jotka myös vastaavat saavutettavuuspalautteisiin.
- Tavoitteemme on vastata palautteisiin viiden arkipäivän kuluessa.
- Jos et ole tyytyväinen Tullilta saamaasi vastaukseen, voit antaa palvelusta saavutettavuuspalautetta myös Aluehallintovirastolle: [email protected].