Yritysneuvonta

Yritysneuvonta on avain- ja Tulli+-asiakkaille suunnattu maksuton palvelu. Tämä neuvonta liittyy yleensä yritysasiakkaidemme tulliosaamisen ylläpitoon ja palvelutarpeiden läpikäyntiin. Tavoitteena on tarjota yritysten liiketoiminnan kannalta tehokkaimmat tavat hoitaa tulliasiointi ja varmistaa, että yritys ymmärtää käyttämiensä tullipalvelujen ehdot.

Yritysneuvonta voi liittyä uusiin ja muuttuviin tullitoimintoihin, tulliasioinnin yksinkertaistuslupiin tai vaikka sanomapohjaiseen asiointiin tulli-ilmoittamisessa.

Tulli järjestää sekä yksittäisille yrityksille että tietyille kohderyhmille suunnattua yritysneuvontaa. Tyypillisesti tietylle kohderyhmälle tarkoitettuja yritysneuvontatilaisuuksia järjestetään tulli- ja verotuslainsäädännön muutostilanteissa sekä käyttöönotettaessa uusia sähköisiä järjestelmiä. Rajaamalla kohderyhmät toiminnaltaan ja tietotarpeiltaan mahdollisimman samankaltaisiin yrityksiin Tulli pyrkii varmistamaan, että tärkeä informaatio välittyy juuri niille asiakkaille, jotka sitä tarvitsevat.

Menettelykohtainen yritysneuvonta

Tulli tarjoaa yrityksille tulliselvityksen asiakasneuvontaa menettelyjen soveltamista koskevista erityiskysymyksistä sekä Tullin myöntämiin lupiin liittyvää neuvontaa. Menettelyiden mukaiset yhteystiedot ovat alla.

Yksittäisiä tulli-ilmoituksia koskeviin kysymyksiin vastaa Tullin sähköinen palvelukeskus

                            

Kysyttävää?

Tullimenettelykohtainen yritysneuvonta
ma–pe 8–16.15
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6ngabihraflgvel

Eri tullimenettelyjen soveltaminen, niihin liittyvät erityiskysymykset sekä Tullin myöntämien lupien neuvonta

Asiointipalvelujen käyttötuki (myös Ahvenanmaan ilmoitukset)
24/7 (sanoma-ilmoittamisen tuki), ma–pe klo 8–16.15 (muiden asiointipalvelujen käyttötuki)