Kirjaamo vastaa kysymyksiin asiakirjojen jättämisestä.
Sähköpostitse lähetettyjen kysymysten vastausaika saattaa olla useita päiviä. Kiireellisissä asioissa ota yhteyttä puhelimitse, Facebookissa, Twitterissä tai chatbotin kautta.
Saat yleistä tullineuvontaa henkilöasiakkaiden neuvontapalveluista.
Voit jättää asiakirjat 2. kerroksen hissiaulan postilaatikkoon ma–pe 8–16.15. Asiakirjat kirjataan saapuneeksi jättöpäivänä. Voit kutsua tullivirkailijan paikalle vastaanottokuittausta varten.
Kun lähetät Tullille henkilötietoja sisältäviä asiakirjoja, suosittelemme käyttämään turvallisuuden vuoksi turvasähköpostia. Katso ohjeet turvasähköpostin lähettämiseen.
Tullin ostolaskujen laskutustiedot
Tulli vastaanottaa, käsittelee ja arkistoi ostolaskunsa vain verkkolaskuina. Valtio vastaanottaa 1.4.2021 alkaen vain Eurooppa-normin mukaisia laskuja.
Lähetä laskut verkkolaskuna valtionhallinnon verkkolaskuoperaattorin OpusCapita Solutions Oy:n (ent. OpusCapita Group Oy) kautta.
Verkkolaskuosoitteemme:
Verkkolaskuosoite/OVT-tunnus: 003702454428
Välittäjä on OpusCapita Solutions Oy
Välittäjätunnus: E204503
Y-tunnus: 0245442-8
ALV-tunnus FI02454428
Tulli tarkastaa, että verkkolasku vastaa tehtyä kirjallista tilausta tai sopimusta. Laskun tiedoista tulee ilmetä pakollisten tietojen lisäksi tuotteen tai palvelun tilanneen Tullin henkilön nimi sekä viittaus tilaukseen tai sopimukseen.
Lisää aiheesta
Tarkempaa tietoa verkkolaskun sisällöstä ja vaihtoehtoisista tavoista tuottaa verkkolaskuja on Valtiokonttorin sivulla Lähetä lasku valtiolle.