Hyppää sisältöön

Asiointipalveluiden käyttötuki yritysasiakkaille

Suurimman osan tulli-ilmoittamisen asioista voit hoitaa kanssamme sähköisesti Tullin asiointipalveluissa. Asiointipalveluiden käyttötuen yhteystiedot löydät tältä sivulta.

Miten kehittäisit tätä sisältöä?

Haluamme kehittää verkkopalveluamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Siirry antamaan kehitysehdotuksesi klikkaamalla "Lähetä kehitysehdotus".

Lähetä kehitysehdotus
Tulli-ilmoittaminen, yritysasiakkaat
24/7


 

Valitse palvelun kieli

Valitsemalla 1 saat palvelua suomeksi.
Valitsemalla 2 saat palvelua ruotsiksi.

Jos tarvitset apua tulli-ilmoituksen täytössä ilmoituspalvelussa, valitse 1 ja jokin alavalinnoista.

Tulli-ilmoituksen täyttöön liittyvät asiat

  • Alavalinta 1: Tuonti-ilmoittaminen
  • Alavalinta 2: Vienti-ilmoittaminen
  • Alavalinta 3: Passitusilmoittaminen
  • Alavalinta 4: Turvatietoilmoittaminen

Verohallinnon Katso-tuki neuvoo tunnistautumiseen liittyvissä kysymyksissä.

Takaisin ylös

Jos tarvitset apua vireillä olevissa sanomailmoituksissa, sinulla on tekninen ongelma tai sait virheilmoituksen, valitse numero 2–5.

Tuonnin sanomailmoitukset, 24/7 tai spake.tuonti(at)tulli.fi

  • Sanomaseuranta
  • Vireille nousevien tulli-ilmoitussanomien käsittely
  • llmoitussanomiin liittyviin asiakaskyselyihin vastaaminen

Takaisin ylös

Viennin sanomailmoitukset

  • Alavalinta 1: Viennin poistumisseuranta, ma–pe 8–16 tai vientiseuranta(at)tulli.fi
  • Myös jälkikäteen annetut vienti-ilmoitukset
  • Alavalinta 2: Vientitukiviennit, ma–pe 8–16 tai spake.feoga(at)tulli.fi
  • Alavalinta 3: Viennin sanomailmoittaminen, 24/7 tai spake.vienti(at)tulli.fi
  • Sanomaseuranta
  • Vireille nousevien tulli-ilmoitussanomien käsittely
  • Ilmoitussanomiin liittyviin asiakaskyselyihin vastaaminen

Takaisin ylös

Passituksen sanomailmoitukset, 24/7 tai spake.passitus(at)tulli.fi

  • Sanomaseuranta
  • Vireille nousevien tulli-ilmoitussanomien käsittely
  • Ilmoitussanomiin liittyviin asiakaskyselyihin vastaaminen

Takaisin ylös

Turvatietojen sanomailmoitukset, 24/7 tai spake.arex(at)tulli.fi

  • Sanomaseuranta
  • Vireille nousevien saapumisen ja poistumisen ilmoitussanomien käsittely
  • Ilmoitussanomiin liittyviin asiakaskyselyihin vastaaminen

Takaisin ylös

Asiointipalveluihin tunnistautuminen

Tunnistaudu Tullin asiointipalveluihin Katso-tunnisteella (yritys.tunnistus.fi).

Verohallinnon Katso-tuki neuvoo tunnistaumiseen liittyvissä kysymyksissä.

MUIDEN ASIOINTIPALVELUIDEN NEUVONTA


Ahvenanmaan tuonti-ilmoituspalvelu
ma–pe 9–15
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6gebczvoorj99Tglox1jZcgn

Tuonti Ahvenanmaalle EU:sta tai EU:n ulkopuolelta

Ahvenanmaan verorajaneuvonta
ma–pe 9–15

Kysy Ahvenanmaan verorajaneuvonnasta

Ahvenanmaan ja Manner-Suomen välinen kauppa, ALA-ohjelman neuvonta ja tulliselvitys

Intrastat-ilmoittaminen
ma–pe 9–12
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6gngfnegav
Liitetiedoston lähetyspalvelu
Alusliikenteen ilmoituspalvelu – Portnet
ma–pe 8–16
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6rxrz
Sanoma-asioinnin tekninen tuki, yritysasiakkaat
ma–pe 7–18
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6vxhgvqr

Tekninen tuki, Edi-tuki, tekninen sanomaseuranta ja tekninen asiakastestaus, ilmoitussanomiin liittyviin teknisiin ongelmiin vastaaminen