Hyppää sisältöön

Asiointipalveluiden käyttötuki yritysasiakkaille

Suurimman osan tulli-ilmoittamisen asioista voit hoitaa kanssamme sähköisesti Tullin asiointipalveluissa. Asiointipalveluiden käyttötuen yhteystiedot löydät tältä sivulta.

Turvasähköposti

Kun lähetät Tullille henkilötietoja sisältäviä asiakirjoja, suosittelemme käyttämään turvallisuuden vuoksi turvasähköpostia.   Katso ohjeet turvasähköpostin lähettämiseen.  

Tulli-ilmoittaminen, yritysasiakkaat
24/7 (valinta 1 ma–pe klo 8–18)


 

Valitse palvelun kieli

Valitsemalla 1 saat palvelua suomeksi.
Valitsemalla 2 saat palvelua ruotsiksi.

Jos tarvitset apua tulli-ilmoituksen täytössä ilmoituspalvelussa, valitse 1 ja jokin alavalinnoista.

Tulli-ilmoituksen täyttöön liittyvät asiat

  • Alavalinta 1: Tuonti-ilmoittaminen
  • Alavalinta 2: Vienti-ilmoittaminen
  • Alavalinta 3: Tullivarastointi-ilmoittaminen
  • Alavalinta 4: Passitusilmoittaminen
  • Alavalinta 5: Turvatietoilmoittaminen

Takaisin ylös

Jos tarvitset apua vireillä olevissa sanomailmoituksissa, sinulla on tekninen ongelma tai sait virheilmoituksen, valitse numero 2–6.

Tuonnin sanomailmoitukset, 24/7 tai spake.tuonti(at)tulli.fi

  • Sanomaseuranta
  • Vireille nousevien tulli-ilmoitussanomien käsittely
  • llmoitussanomiin liittyviin asiakaskyselyihin vastaaminen

Takaisin ylös

Viennin sanomailmoitukset

  • Alavalinta 1: Viennin poistumisseuranta, ma–pe 8–16 tai vientiseuranta(at)tulli.fi
  • Myös jälkikäteen annetut vienti-ilmoitukset
  • Alavalinta 2: Vientitukiviennit, ma–pe 8–16 tai spake.vienti(at)tulli.fi
  • Alavalinta 3: Viennin sanomailmoittaminen, 24/7 tai spake.vienti(at)tulli.fi
  • Sanomaseuranta
  • Vireille nousevien tulli-ilmoitussanomien käsittely
  • Ilmoitussanomiin liittyviin asiakaskyselyihin vastaaminen

Takaisin ylös

Passituksen sanomailmoitukset, 24/7 tai spake.passitus(at)tulli.fi

  • Sanomaseuranta
  • Vireille nousevien tulli-ilmoitussanomien käsittely
  • Ilmoitussanomiin liittyviin asiakaskyselyihin vastaaminen

Takaisin ylös

Turvatietojen sanomailmoitukset, 24/7 tai spake.arex(at)tulli.fi

  • Sanomaseuranta
  • Vireille nousevien saapumisen ja poistumisen ilmoitussanomien käsittely
  • Ilmoitussanomiin liittyviin asiakaskyselyihin vastaaminen

Takaisin ylös

Tullivarastoinnin sanomailmoittaminen

Takaisin ylös

Muiden asiointipalveluiden neuvonta

 

Ahvenanmaan tuonti-ilmoitusten käsittely
ma–pe 8–16.15
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6gebczvoorj99Tglox1jZcgn

Tuonti Ahvenanmaalle EU:sta tai EU:n ulkopuolelta

Ahvenanmaan verorajaneuvonta
ma–pe 9–15
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6fanetrggnxf99Tglox1jZcgn

Ahvenanmaan ja muun Suomen välinen kauppa ja ALA-ohjelman neuvonta

Intrastat-ilmoittaminen
ma–pe 9–12
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6gngfnegav
Liitetiedoston lähetyspalvelu
24/7
Alusliikenteen ilmoituspalvelu – Portnet
ma–pe 8–16
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6rxrz
Sanoma-asioinnin tekninen tuki, yritysasiakkaat
ma–pe 7–18
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6vxhgnzbanf

Sanoma-asioinnin tuki, tekninen sanomaseuranta ja tekninen asiakastestaus, ilmoitussanomiin liittyviin teknisiin ongelmiin vastaaminen

Luvat-palvelu
ma–pe 8–16
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6ngabihraflgvel