Hyppää sisältöön

Ahvenanmaan tullineuvonta yritysasiakkaille

Tältä sivulta löydät koostettuna tiedot siitä, mihin voit ottaa yhteyttä, kun kysymyksesi koskee Ahvenanmaan ilmoituksia.

Valitse neuvontanumero sen mukaan, mistä aiheesta haluat kysyä.


Yritysasiakkaan tulli-ilmoittaminen
ma–pe 8–16.15

Voit kysyä käytännön apua 

  • tullauksen tekemisessä
  • vienti-ilmoituksen tai passituksen tekemisessä
  • Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelun käytössä
  • Tulliselvityspalvelun käytössä.
     
Ahvenanmaan verorajaneuvonta
ma–pe 9–15
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6fanetrggnxf

Voit kysyä

  • Ahvenanmaan ja muun Suomen välisestä kaupasta (esim. mitä ilmoituksia pitää antaa ja milloin, kenen vastuulla ilmoituksen antaminen on)
  • Veroraja-asiakkaan yhteenvetoilmoituspalvelun (ALA) käytöstä.
Käsittelyssä olevien Ahvenanmaan tuonti-ilmoitusten tilanne
ma–pe 8–16.15
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6qanyn99Tglox1jZrxncf

Voit kysyä jo tekemistäsi Tullin käsittelyssä olevista tuonti-ilmoituksista, jotka koskevat Ahvenanmaata.

Yleisneuvontaa yritysasiakkaille
ma–pe 8–16.15

Voit kysyä

  • Ahvenanmaan ja muiden EU-maiden kuin Suomen välisestä kaupasta
  • Ahvenanmaan ja EU:n ulkopuolisten maiden välisestä kaupasta.

Turvasähköposti

Kun lähetät Tullille henkilötietoja tai salassa pidettäviä tietoja, suosittelemme käyttämään turvasähköpostia.