Tullihuutokauppa

Tulli järjestää tullihuutokauppoja tarvittaessa, yleensä muutaman kerran vuodessa. Tulli ilmoittaa tullihuutokaupoista ja julkaisee huutokauppaluettelon etukäteen Tullin nettisivuilla.

Tulli myy valtiolle tuomittuja ja eri perusteilla tullivalvontaan jääneitä tavaroita tullikoodeksin (EU) N:ro 952/2013 198 artiklan ja tullilain 80 §:n nojalla järjestettävissä tullihuutokaupoissa. Huutokaupoissa myydään kaikenlaista tavaraa, paitsi ei tupakka- ja alkoholituotteita ja tavaroita, joihin liittyy maahantuonti- tai käyttörajoituksia. Tullihuutokaupan yhteydessä voidaan myydä myös Tullin virkakäytöstä poistettuja ajoneuvoja ja muuta tavaraa. Tulli ei vastaa myytävien tavaroiden kunnosta tai laadusta. Tavaroita ei voi vaihtaa eikä palauttaa.

Tavarat on maksettava huutokauppatilaisuudessa

Huutokauppahintaan lisätään arvonlisävero. Alv-rekisteröidyt asiakkaat ilmoittavat alv:n verohallinnolle, jos kysymyksessä on yrityksen liiketoimintaan liittyvä osto. Muilta asiakkailta alv kannetaan paikan päällä. Veron peruste on Avl:n 88 §:n mukaan huutokauppahinta. Tavarat on kokonaisuudessaan maksettava huutokauppatilaisuudessa joko pankkikortilla tai käteisellä rahalla. Tullihuutokaupasta ostettua ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä eikä merkitä rekisteriin ennen kuin ajoneuvosta määrättävä autovero on maksettu.

Tulli huutokauppaa historiallisia antiikkihuonekaluja

Tulli myy vanhoja kalusteitaan ja muita tavaroitaan tiistaina 12.6.2018 pidettävässä huutokaupassa. Myynnissä on muun muassa 1800-luvun kalustoja sekä haluttua 1900-luvun alun kotimaista Billnäsiä. Mukana on todellisia helmiä ja harvinaisuuksia. (tiedote 5.6.2018).

                            

Ota yhteyttä
Tullineuvonta, henkilöasiakkaat
ma–pe 8–16

Kysy tullineuvonnasta

Puhelun hinta lanka- ja matkapuhelinliittymästä
0 snt/min. + pvm/mpm.
Autoverotusasioissa ota yhteyttä Verohallintoon vero.fi

Pilotoimme chat-palvelua. Sivun oikeassa alalaidassa näkyy ajoittain "Tarvitsetko apua" -kuvake, josta saat avattua chat-yhteyden Tullin asiakaspalveluun. Chat on yleensä käytössä arkisin klo 9−15.


Asiasanat

Miten kehittäisit tätä sisältöä?

Haluamme kehittää verkkopalveluamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Siirry antamaan kehitysehdotuksesi klikkaamalla "Lähetä kehitysehdotus".

Lähetä kehitysehdotus