Asiakaspalvelun tietoihin tallennetaan asiakasrekisterin perustietoja sekä tietoja asiakaskontakteista ja sidosryhmistä. Näitä ovat seuraavat tiedot:
Henkilötietojen käsittelyä Tullin asiakaspalvelussa kuvataan tarkemmin Asiakaspalvelujen tietosuojaselosteessa.
Asiakaspalvelun tietoja käytetään sisäisissä ja ulkoisissa sähköisissä palveluissa, Tullin asiakaspalvelussa kuten asiakasneuvonnassa sekä asiakassuhteiden ylläpidossa. Tietoja käytetään myös tullitoiminnan suunnitteluun ja kehittämiseen, esimerkiksi tulli- ja ilmoitusjärjestelmien ja sähköisten asiointipalvelujen kehittämiseen.
Jotkut tiedot ovat julkisia ja jotkut salassa pidettäviä. Osa tiedoista on saatavilla avoimesti ja osa tietopyynnöllä.
Asiakaspalvelutietoja ei ole saatavilla avoimesti.
Tullin asiakastietorekisterin tiedot sisältävät henkilötietoja sekä liikesalaisuuksiin rinnastettavaa tietoa, jotka ovat salassa pidettäviä. Yritys ja sen valtuuttamat henkilöt voivat katsella yrityksen tulliasiointiin liittyviä tietoja Omat tiedot -palvelussa tunnistautumalla Tullin sähköisiin palveluihin tulli.fi-sivuilla. Rekisteristä voi saada julkisia tietoja tietopyynnöllä, jos tiedot on yksilöity tietopyynnössä riittävän tarkasti.
Lähetä tietopyyntö Tullin arkistoon. Katso ohje.
Kerro pyynnössä tietojen yksilöimiseksi tarvittavat tiedot, esimerkiksi