Tulliasioinnin voi hoitaa lähes kokonaan verkossa. Tullin verkkopalvelut ovat sekä henkilö- että yritysasiakkaiden käytettävissä. Paljon asioivat yritysasiakkaat käyttävät Tullin sanoma-asiointipalveluja.
Tulli kehittää helppokäyttöisiä ja turvallisia verkkopalveluja asiakaslähtöisesti ja varmistaa, että asiakas saa aina tietoa häiriötilanteista ja vaihtoehtoisista asiointitavoista. Tullin palveluissa käytetään tunnistautumiseen, toisen puolesta asiointiin ja maksamiseen valtionhallinnon yhteisiä Suomi.fi-palveluja.
Tullin asiakasneuvonta tukee palvelujen käytössä puhelimitse ja sähköpostitse. Tulli tarjoaa asioinnin tueksi myös haku-ja kyselypalveluja sekä konekielisiä tietopalveluja, kuten Fintaric-tullinimikepalvelun ja Uljas-tilastopalvelun.