Tietoa verkkopalveluista

Tulliasioinnin voi hoitaa lähes kokonaan verkossa. Tullin verkkopalvelut ovat sekä henkilö- että yritysasiakkaiden käytettävissä. Paljon asioivat yritysasiakkaat käyttävät Tullin sanoma-asiointipalveluja.

Tulli kehittää helppokäyttöisiä ja turvallisia verkkopalveluja asiakaslähtöisesti ja varmistaa, että asiakas saa aina tietoa häiriötilanteista ja vaihtoehtoisista asiointitavoista. Tullin palveluissa käytetään tunnistautumiseen, toisen puolesta asiointiin ja maksamiseen valtionhallinnon yhteisiä Suomi.fi-palveluja.

Tullin asiakasneuvonta tukee palvelujen käytössä puhelimitse ja sähköpostitse. Tulli tarjoaa asioinnin tueksi myös haku-ja kyselypalveluja sekä konekielisiä tietopalveluja, kuten Fintaric-tullinimikepalvelun ja Uljas-tilastopalvelun.

Muualla tässä palvelussa


Haluamme kehittää verkkopalveluamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Siirry antamaan kehitysehdotuksesi klikkaamalla "Lähetä kehitysehdotus".

Lähetä kehitysehdotus