Fintaric-palvelu

URL-osoite: https://asiointi.tulli.fi/asiointipalvelu/fintaric/

Tulli pyrkii takaamaan kaikille asiakkailleen digitaalisen saavutettavuuden. Parannamme käyttäjäkokemusta jatkuvasti ja sovellamme lain edellyttämiä saavutettavuusstandardeja.

Vaihtoehtoiset asiointitavat

Jos et pysty käyttämään Fintaric-palvelua, voit asioida Tullineuvonnan kanssa p. 0295 5201.

Palvelun saavutettavuus

Palvelun nykyinen saavutettavuusstandardi:

  • WCAG 2.1, AA-taso

Sisällön nykyinen saavutettavuus:

  • Vastaa suurelta osin vaatimuksia.

Tunnetut saavutettavuusongelmat

Käyttäjät saattavat edelleen kohdata palvelussa joitakin ongelmia. Alla on listaus tunnetuista saavutettavuusongelmista. Jos huomaat palvelussa ongelman, joka ei ole luettelossa, ota meihin yhteyttä.

  • Kaikkien elementtien käyttö ei onnistu näppäimistöllä.
  • Modaali-ikkunoiden käyttö ruudunlukijan varassa on käytännössä mahdotonta.
  • Virheilmoitukset eivät ole havaittavissa ruudunlukijalla.
  • Vaihepolun ymmärtäminen ja käyttäminen ruudunlukijalla on vaikeaa.
  • Kuvien tekstivastineissa, nimilapuissa ja otsikoissa on puutteita.
  • Tekstien, taustojen, kohdistimien ja paikanvaraajien kontrasteissa on puutteita.
  • Hyppylinkit puuttuvat
  • Käyttöohjeiden saavutettavuusongelmat:
  • Kielimäärityksissä ja tekstivastineissa on puutteita.
  • Taulukot ja PDF-liitteet eivät ole saavutettavia.
  • Valikkopainikkeessa, otsikoissa ja murupolussa on puutteita.
  • Ohjevideoiden teksteissä ja tekstimuotoisissa ohjeissa on puutteita.

Yhteensopivuus selainten ja avustavien tekniikoiden kanssa

Palvelu on suunniteltu yhteensopivaksi seuraavien selainten kanssa:

  • Firefox ja Chrome

Palvelu on suunniteltu yhteensopivaksi seuraavien avustavien tekniikoiden kanssa:

  • NVDA-ruudunlukija, 2019.1.1
  • WebAIM Color Contrast checker

Tekniikat

Tämän palvelun saavutettavuus riippuu seuraavien tekniikoiden toimivuudesta:

  • HTML
  • WAI-ARIA
  • CSS
  • Javascript

Arviointimenetelmät

Tulli on arvioinut tämän palvelun saavutettavuuden seuraavilla menetelmillä:

  • Itsearviointi: yritys tai organisaatio ovat arvioineet palvelun sisäisesti.
  • Ulkoinen arviointi: palvelun on arvioinut ulkoinen toimija: Eficode, 4/2019, joka ei ole osallistunut sen suunnitteluun ja kehitykseen.

Palaute

Otamme mielellämme vastaan palautetta tämän sivuston saavutettavuudesta. Voit ottaa meihin yhteyttä seuraavilla tavoilla:

  • Antaa saavutettavuuspalautetta Tullille sähköpostitse: [email protected]tulli.fi.

  • Tavoiteaikamme palautteeseen vastaamisessa on viisi arkipäivää.
  • Jos et ole tyytyväinen Tullilta saamaasi vastaukseen, voit antaa saavutettavuuspalautetta palvelusta myös Aluehallintovirastolle: [email protected]

     

Huomioi nämä

Lisää aiheesta

Ota yhteyttä

Yleisneuvontaa yritysasiakkaille

Yleisneuvontaa yritysasiakkaille ma—pe 8–16 sähköpostitse osoitteesta [email protected]

Tullineuvonta

 


Asiasanat

Haluamme kehittää verkkopalveluamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Siirry antamaan kehitysehdotuksesi klikkaamalla "Lähetä kehitysehdotus".

Lähetä kehitysehdotus