×
Gäller din fråga ett förtullat paket som inte har gått vidare?

Ditt paket kanske sitter fast på grund av Postens behandlingsavgift. Kolla upp saken på Postens webbplats.

Tullrådgivning

Tullrådgivningen betjänar dig i alla frågor som gäller tullverksamhet.

Kontakta Posten om du har frågor om

- varför ett postpaket du har förtullat inte har gått vidare från Posten

- ett postpakets ankomstavi, innehåll eller förvaringsplats.

I frågor som rör bilskatt och punktskatt, kontakta Skatteförvaltningen.

Webblanketten Fråga tullrådgivningen har tagits ur bruk tills vidare. Läs mer: Vi förnyar vår kundservice

Ta kontakt

Tullrådgivning, privatkunder
måndag–fredag 8–16
Allmän rådgivning för företagskunder
måndag–fredag 8–16
Skattegränsrådgivning på Åland
måndag–fredag 9–15

 Sök bland vanliga frågor