Hoppa till innehåll
×
Gäller din fråga ett förtullat paket som inte har gått vidare?

Ditt paket kanske sitter fast på grund av Postens behandlingsavgift. Kolla upp saken på Postens webbplats.

Tullrådgivning

Tullrådgivningen betjänar i alla frågor som gäller tullverksamhet. Sök bland de vanligaste frågorna eller ställ en egen fråga.

Tullrådgivningen betjänar kunder i alla frågor som gäller tullverksamhet. Som privatperson kan du identifiera dig i tjänsten Fråga tullrådgivningen med nätbankskoder, mobilcertifikat eller certifikatkort. Företag kan logga in med en Katso-kod. Vi strävar till att besvara din förfrågan inom fyra arbetsdagar.

Tullen transporterar eller förvarar inte paket. Om du har frågor om postpaketets ankomstavi eller innehåll eller om var paketet befinner sig, kontakta det företag som transporterar paketet – Posten eller transportfirman.

Om du har ett bilbeskattningsärende, vänligen kontakta Skatteförvaltningen.

Ta kontakt

Tullrådgivning, privatkunder
måndag–fredag 8–16
Allmän rådgivning för företagskunder
måndag–fredag 8–16
Skattegränsrådgivning på Åland
måndag–fredag 9–15

 Sök bland vanliga frågor