Det kan hända att du har förtullat en beställning, av vilken endast en del har anlänt. En del av din beställning levereras då i efterhand, dvs. som en efterleverans. Beställningens totala värde påverkar det du behöver göra.
När du får en ankomstavi för en efterleverans gör så här:
Ring till Tullrådgivningen, tfn 0295 5206 vardagar kl. 8–16.15.
Om du befinner dig på Åland, ring tfn 0295 521 004 vardagar 9–15.
Innan du ringer till Tullen, försäkra dig om att du har alla de uppgifter och dokument som behövs för att klargöra situationen. Du behöver
Närmare anvisningar om hur du ska göra får du av Tullrådgivningen.
När du får en ankomstavi för en efterleverans gör så här:
Läs hur du ansöker om omprövning.
Läs mer om förtullning på sidan Förtulla ditt paket.
Var vänlig och bekanta dig med de vanligaste frågorna.
Kontakta Posten om du har frågor gällande postpakets ankomst, innehåll eller behandlingsavgift.