I våra kanaler i sociala medier informerar vi om och diskuterar aktuella saker vid Tullen och ger råd vid vanliga frågor om förtullning vardagar kl. 8–16.
Vi försöker besvara frågor så fort som möjligt, men det kan dröja några dagar före du får ett svar. Beakta att vi inte nödvändigtvis kan besvara alla frågor i sociala medier.
Börja med att kolla om du hittar svaret på din fråga i vanliga frågor. Vid frågor som gäller paket kan du även använda chatboten Hippu. Vid mer specifika frågor kan du vända dig till Tullrådgivningen på numret 0295 5201 (mån–fre 8–16.15).
Du är varmt välkommen att följa oss och diskutera i våra kanaler! Vi önskar att du håller dig till spelreglerna för gott uppförande i sociala medier:
På Tullens officiella Twitter-konto publiceras nyheter, företeelser och aktuella ärenden.
På sidan berättar man om Tullens verksamhet, aktuella ärenden och företeelser.
På organisationssidan finns bl.a. en kort beskrivning av Tullens verksamhet samt en länk till webbplatsen tulli.fi. I LinkedIn-gruppen publiceras bl.a. platsannonser och pressmeddelanden samt aktuella ärenden i anslutning till tullverksamhet.
Följer Tullens fyrfotade tjänstemän både på jobbet och på fritiden.
Historiens vingslag och nyheter från tullmuseet på Vargön i Sveaborg.
På kanalen publicerar vi handlednings- och instruktionsvideor samt videor om Tullens uppgifter, kampanjer och historia.
Tullen utnyttjar inte sociala medier för kundservice eller kundrådgivning.