Användning av pappersansökan vid reservförfarande

En ansökningsblankett i pappersform får endast användas vid reservförfarande. Tullen meddelar separat när det är tillåtet att använda reservförfarandet vid ett långvarigt avbrott i användningen av det elektroniska förfarandet. Om en pappersansökan skickas i någon annan situation, ogiltigförklarar Tullen den och underrättar kunden om att en elektronisk ansökan ska göras.

Meddelanden om driftavbrott och störningar publiceras på sidan Elektroniska tjänster.

Blanketten för ansökan om bindande klassificeringsbesked som används vid reservförfarande och dess ifyllningsanvisningar:

 

Läs mer

EBTI-tietokanta (eri jäsenvaltioiden myöntämät sitovat tariffitietopäätökset)
Kommissionens BTI-sidor https://ec.europa.eu/taxation_customs/business/calculation-customs-duties/what-is-common-customs-tariff/binding-tariff-information-bti_en
Varukoder
Varukodstjänsten Fintaric

Ta kontakt

Allmän rådgivning för företagskunder
måndag–fredag 8–16


 


Vi vill utveckla vår webbplats tillsammans med våra kunder. Klicka på "Skicka utvecklingsförslag" nedan för att ge ditt utvecklingsförslag.

Skicka utvecklingsförslag