- Användarvillkoren för direkt meddelandedeklarering
- Introduktion till meddelandetrafik med Tullen
- Direkt meddelandedeklarering med Tullen – Teknisk guide
- Direkt meddelandedeklarering: ansökan, problemsituationer och XML-scheman
- Meddelandebeskrivningar
- Testanvisningar
- Kontaktuppgifter för företag som är meddelandedeklaranter
- Prenumeration på meddelanden om driftavbrott och störningar
- Ändringar i tillstånd till meddelandedeklarering
- Företag som erbjuder meddelandetjänster
Särskild rådgivning (tillstånd, garantier och inledning av meddelandedeklarering)
mån–fre 8–16.15
Du kan ställa frågor om till exempel
- när det lönar sig att söka tillstånd beviljat av Tullen och vilka förutsättningarna är för tillståndet
- när du behöver en garanti
- när det lönar sig att bli meddelandedeklarant och vad det förutsätter.
Vi försöker svara inom tre arbetsdagar. Om ditt ärende är brådskande kan du ringa servicenumret Allmän rådgivning för företagskunder.