Hoppa till innehåll

Personer har blivit uppringda i Tullens namn och uppmanats ge sina nätbankskoder

Utgivningsdatum 31.5.2018 11.00
Pressmeddelande

Under maj 2018 har Tullens kundservice kontaktats om telefonsamtal som gjorts i Tullens namn. Under samtalen har den som ringt försökt fiska efter personers nätbankskoder. Den person eller de personer som har uppträtt som Tullens representant har agerat övertygande och samtalen har gällt bl.a. post- och fraktförsändelser.

Tullen begär aldrig per telefon, brev eller e-post om nätbankskoder, betalkortsuppgifter eller ett betalkorts PIN-uppgifter. Om du misstänker att samtalet du fått är ett bluffsamtal, ska du avsluta samtalet och kontakta Tullens avgiftsfria telefonrådgivning: privatkunder, tfn 0295 5201 eller företag, tfn 0295 5202.

Om du under samtalet har gett dina nätbankskoder, betalkortsuppgifter eller ett betalkorts PIN-uppgifter, ska du kontakta din egen bank eller polisen.

Mera information:
Tullrådgivning, privatkunder, tfn 0295 5201
Tullrådgivning, företag, tfn 0295 5202

Kundmeddelande