Tullin nimissä soitettu henkilöille ja pyydetty verkkopankkitunnuksia

31.5.2018 11.00
Tiedote

Tullin asiakaspalvelu on vastaanottanut toukokuun 2018 aikana yhteydenottoja Tullin nimissä tehdyistä puhelinsoitoista, joissa on pyritty selvittämään henkilöiden verkkopankkitunnuksia. Tullin edustajana esiintynyt henkilö/esiintyneet henkilöt ovat olleet vakuuttavia, ja puhelut ovat liittyneet mm. posti- ja rahtilähetyksiin.

Tulli ei koskaan pyydä puhelimitse, kirjeitse tai sähköpostitse henkilön verkkopankkitunnuksia, maksukorttitietoja tai maksukorttien PIN-tietoja. Jos epäilet soittoa huijauspuheluksi, lopeta puhelu ja ole yhteydessä Tullin maksuttomaan puhelinneuvontaan: henkilöasiakkaat, p. 0295 5201, tai yritysasiakkaat, p. 0295 5202.

Jos olet antanut puhelimitse verkkopankkitunnuksesi, maksukorttitietoja tai maksukortin PIN-tietoja, ole yhteydessä omaan pankkiisi tai poliisiin.

Lisätietoja:
Tullineuvonta, henkilöasiakkaat, p. 0295 5201
Tullineuvonta, yritysasiakkaat, p. 0295 5202

Asiakastiedotteet