Kom med och utveckla våra digitjänster för personkunder!

11.4.2019 0.00
Pressmeddelande

Är du en internationell nätköpare eller världsresenär med utvecklingsidéer? Anslut dig till Facebook-gruppen för utveckling av digitjänster för Tullens personkunder 24.4–31.5.2019!

Vi utvecklar våra tulltjänster för personkunder och välkomnar kunderna att delta i utvecklingsarbetet. Det är viktigt för oss att höra direkt från våra kunder vad som verkar bra och vad som ännu kunde förbättras. Vi önskar att olika kunder ska delta i utvecklingsarbetet: såväl resande som veteraner inom förtullning och köpare som mer sällan beställer något från utländska nätbutiker samt nätvirtuoser och de som med vemod ser tillbaka på gångna tiders pappersbaserade förtullning. Gemensamt för deltagarna är att de ska vara intresserade av att utveckla e-tjänster och anvisningar för dessa tillsammans med Tullen.

Vi erbjuder dig möjlighet att vara med och utveckla förtullningen och att bli en pionjär inom en ny typ av kundsamarbete med Tullen.

Vi vill gärna höra dina åsikter och utvecklingsförslag en till två gånger i veckan då vi i gruppen presenterar tjänsters utvecklingsversioner eller utkast för kommentarer. Vi kan inte ordna träffar med tullhundarna, men de 15 första deltagarna får (om de vill) hundkalendern för år 2019.

Gruppen är verksam under tidsperioden 24.4–31.5.2019. För att komma med ska du i Facebook skicka en begäran om att få gå med i gruppen samt godkänna gruppens spelregler.

Som kontaktpersoner för gruppen fungerar Nadja Painokallio och Päivi Maunuksela-Malinen från Tullens kundtjänster.

Vi svarar gärna på dina frågor och berättar mer! E-postadresserna har formen [email protected]

Kundsamarbetet är en del av Tullens metoder att utveckla nya sätt att ge kundrådgivning och få veta vilka behov kunderna har. Samarbetet har bland annat resulterat i den nya Tullräknaren.

Kundmeddelande