Hoppa till innehåll

Vi förnyar vår kundservice

Utgivningsdatum 20.5.2020 8.56
Pressmeddelande

Vi kommer att förnya vår kundservice för att bereda oss på en ökning av antalet kunder och för att kunna ge våra kunder en god service.

Inom kort kommer vi att låta kunderna testa nya former av rådgivning som de har önskat sig, såsom en chatbot på vår webbplats och en chat i Importförtullningstjänsten för privatpersoner. Vi samlar in respons om testanvändningen för att utveckla tjänsterna. Vi kommer att berätta mera om detta lite senare.

Även andra ändringar kommer att införas i våra rådgivningskanaler. Vi kommer att stänga blanketten Fråga tullrådgivningen på vår webbplats tills vidare från och med den 6 juni 2020. Detta gör vi för att förbättra vår telefontjänst och försäkra oss om att den har tillräckliga resurser så att våra kunder får hjälp och svar på sina frågor enkelt och snabbt utan dröjsmål.

Vi fortsätter att betjäna våra kunder på många olika sätt. På Tullens webbplats finns det material av olika slag och format: anvisningar, videor, webbseminarier och svar på vanliga frågor.

Dessutom får man personlig rådgivning per telefon på finska, svenska och engelska:

  • Tullrådgivning, privatkunder, tfn 0295 5201 (mån–fre kl. 8–16.15)
  • Tullrådgivning, företagskunder, tfn 0295 5202 (mån–fre kl. 8–16.15)
  • Rådgivning gällande den åländska skattegränsen, tfn 0295 52333 (mån–fre kl. 9–15)

Vi hjälper dig i alla frågor som rör tullärenden.

Kundmeddelande