Hoppa till innehåll

Ingångssidan för Tullens e-tjänster förnyas

Utgivningsdatum 20.9.2018 8.33
Pressmeddelande

Vi vill utveckla våra elektroniska tjänster utgående från kundernas behov. Därför har vi utvecklat våra nuvarande och nya tjänster tillsammans med kunderna. Vårt mål är att det ska vara enkelt och snabbt att sköta ärenden med oss, och att vi ska kunna betjäna kunderna enligt principen om service från en lucka. Vårt arbete framskrider stegvis. Exempel på detta är Intrastat-tjänsten för statistikdeklarering över EU-internhandeln som togs i bruk år 2017 samt tjänsten Tullens tillstånd som byggs som bäst och lanseras nästa år. Båda dessa tjänster har utarbetats med kunden i fokus.

Du hittar våra tjänster enkelt genom att klicka på Gå till elektroniska tjänster i övre högra hörnet på webbplatsen tulli.fi eller på den bekanta adressen asiointi.tulli.fi/index_sv.html. På ingångssidan för e-tjänsterna hittar du våra nuvarande tjänster och klassificeringsinformationstjänsten Fintaric som snart lanseras samt andra tjänster som tas i bruk senare. Även ingångssidan för e-tjänster förnyas och görs mer lättåskådlig under höstens lopp.

Ny responskanal för våra elektroniska tjänster

På den nya ingångssidan för e-tjänster kommer också att finnas en länk till responskanalen för våra elektroniska tjänster genom vilken vi samlar in all kundrespons om våra e-tjänster. Med hjälp av den nya kanalen kommer handläggningen av responsen att snabbas upp och effektiveras.

Vänligen ge oss respons så att vi kan vidareutveckla våra e-tjänster.

Mera information om förnyelserna ges av Annukka Elonen och Nadja Painokallio, förnamn.efternamn@tulli.fi.

Kundmeddelande