Hoppa till innehåll

Fråga chatboten Hippu om paket (på finska)

Utgivningsdatum 5.10.2020 8.00
Pressmeddelande

Vi kommer att pröva på att använda en finskspråkig chatbot på vår webbplats i sex månader. Chatboten Hippu dejourerar nu 24/7 på sidan Tullaa pakettisi och svarar på privatkundernas vanliga frågor om paket och ankomstavier. Svenskspråkiga kunder erbjuds ett chattalternativ som en del av piloten.

Hippus förebild är Tullens narkotikahund Hippu. Det är ett helt nytt uppdrag för Hippu att hjälpa till med paket, och han kommer ibland att lyckas och ibland inte.  Därför kommer Hippu att vid behov styra din fråga vidare till våra kundrådgivare under tjänstetid, måndag till fredag 8-16.15. 

Diskussionerna med chatboten Hippu kommer att sparas. Vi använder dem som hjälp då vi utvecklar Hippu. Varje diskussion med chatboten gör den bättre, så vi värdesätter alla dina frågor och din respons!

Mer information: yritysneuvonta.lupa-asiakkaat(at)tulli.fi

Kundmeddelande