Tuonti-ilmoituspalvelu

Voit tullata lähetyksesi netissä Tuonti-ilmoituspalvelussa 24/7. Yksityishenkilö voi tunnistautua joko verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Tunnistautuminen vaatii lisäksi suomalaisen henkilötunnuksen. Näiden puuttuessa voit valtuuttaa toisen henkilön tekemään tullauksen puolestasi.

Yritysasiakkaat tarvitsevat ilmoituksen tekemiseen Katso-tunnisteen.

Tullin käteisasiakkaat voivat saman tien maksaa tullauspäätöksen/laskun verkkopankissa. Kun olet maksanut verot, saat postipaketin suoraan yritykseesi tai lähipostiin. Rahtilähetyksen tullauksissa saat maksamisen jälkeen nettipalveluun luovutuspäätöksen, jolla voit hakea tavarat rahtiterminaalista.

Häiriö IE-selaimen käytössä - käytättehän toista selainta palvelussa

Internet Explorer selaimen versio 11 ei tällä hetkellä tue Tullin sähköisten palvelujen kautta tehtäviä maksuja.

Tavaran tullinimike selville jo etukäteen

Netin kautta ilmoittaminen helpottuu, jos ilmoituksen antaja on selvittänyt jo etukäteen tuontitavaroidensa tullinimikkeet ja nimikkeisiin mahdollisesti liittyvät lisävaatimukset ja tuontirajoitukset esimerkiksi EU:n TARIC-hakupalvelun kautta. Tullineuvonta, p. 0295 5201 (henkilöasiakkaat) ja p. 0295 5202 (yritysasiakkaat) opastaa ilmoittajia tullinimike- ja tuontirajoitusasioissa ja vastaa yleisiin tuontimenettelyä koskeviin kysymyksiin.

Sanoma-asioinnissa tiedot omasta tietojärjestelmästä

Yritykset voivat antaa sähköisen tuonti-ilmoituksen myös sanomamuotoisesti omasta tietojärjestelmästään. Tämä edellyttää erillistä EDI-asiakkaan lupaa.

Siirry palveluun

Ota yhteyttä
Tullineuvonta, yritysasiakkaat
ma–pe 8–16

Kysy tullineuvonnasta

Puhelun hinta lanka- ja matkapuhelinliittymästä
0 snt/min. + pvm/mpm.

Miten kehittäisit tätä sisältöä?

Haluamme kehittää verkkopalveluamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Siirry antamaan kehitysehdotuksesi klikkaamalla "Lähetä kehitysehdotus".

Lähetä kehitysehdotus