Hyppää sisältöön

Lähetyksen tullaaminen jälkikäteen

Jos olet saanut ulkomailta suoraan kotiisi ostamasi tavaran, joka olisi pitänyt tullata, tullaa se jälkikäteen. Voit tehdä jälkitullauksen netissä, sähköpostitse tai kirjeellä.

Joskus tullausta vaativa lähetys toimitetaan suoraan vastaanottajalle, koska siinä on esimerkiksi virheelliset tai epäselvät pakettikorttimerkinnät.

Valitse tullausvaihtoehto ja tutustu ohjeisiin

Jälkitullaus verkossa

Jos olet saanut ulkomailta suoraan kotiisi ostamasi tavaran, joka olisi pitänyt tullata, tullaa se jälkikäteen. Tullaa tavara ensisijaisesti netin tullauspalvelussa.

Valitse ”Tullaamattomana jo kotiin saamani ostoksen/lehtitilauksen”.

Ilmoita tarvittavat tiedot ja tullaa lähetys.

 

Takaisin ylös

Jälkitullaus sähköpostilla tai kirjeellä

Voit lähettää Tullille myös vapaamuotoisen pyynnön lähetyksen jälkitullauksesta.

  • Liitä jälkitullaushakemukseen tilausvahvistus tai kauppalasku ja mahdollinen alkuperätodistus skannattuina.
  • Liitä hakemukseen henkilötunnuksesi tai yrityksesi y-tunnus.
  • Ilmoita lisäksi seuraavat tiedot:
    • lähetyksen tulopäivä
    • onko lähetys saapunut postilähetyksenä vai rahtiyrityksen tuomana
    • maa, josta tavarat saapuvat sekä tavaroiden alkuperämaa
    • tavaroiden täydellinen suomenkielinen tavarankuvaus sekä käyttötarkoitus tullinimikkeen määritystä varten.

Lähetä hakemus liitteineen sähköpostilla osoitteeseen kirjaamo(at)tulli.fi tai postitse osoitteeseen

Tulli, Tuonnin oikaisuhakemukset
PL 512
00101 Helsinki

Kun Tulli on käsitellyt hakemuksesi, saat tullauspäätöksen hakemuksessa ilmoittamaasi osoitteeseen. Hakemuksen käsittelyaika on 1–2 kuukautta.

Kun lähetät Tullille henkilötietoja sisältäviä asiakirjoja, suosittelemme käyttämään turvallisuuden vuoksi turvasähköpostia. Katso ohjeet turvasähköpostin lähettämiseen.

Takaisin ylös

                            

Kysyttävää?

Henkilöasiakkaan tuontitullaus
ma–pe 8–18.00

Apua tulli-ilmoituksen täyttämiseen