Kundnöjdhet och kundrespons
Vi samlar aktivt in respons gällande Tullens tjänster för att du ska kunna sköta dina ärenden med oss så smidigt som möjligt och enligt dina behov. Du kan till exempel berätta till oss vad du anser om utvecklingen av våra tjänster, vilka tilläggsanvisningar du skulle behöva eller hur du tycker att vi har lyckats med vår serviceuppgift.
Du kan ge respons kontinuerligt, t.ex. med responsblanketten på Tullens webbplats, med kundresponsblanketter som finns vid alla tullkontor, i kundsamarbetsgrupper samt genom kundbehovs- och kundnöjdhetsenkäter som är riktade till dem som använder Tullens tjänster.
Din respons är viktig för oss. Utgående från kundresponsen kan vi göra vår verksamhet ännu mer kundinriktad och enhetlig.
Läs mer
- Kundrespons år 2023 – person- och företagskunderna nöjda med kundservicen (meddelande 11.7.2024)
- Meddelandedeklareringens smidighet och kundupplevelsen överraskade positivt (kundmeddelande 28.3.2023)
- Fortsatt hög nivå på kundnöjdheten inom tullklareringen – resultat av nöjdhetsenkäter för meddelandekunder inom tullklarering och Intrastat-kunder (meddelande 18.3.2024)
- Resultat av kundnöjdhetsenkäter – mest att förbättra vid import (kundmeddelande 4.5.2022)
- Kundnöjdhetsenkät och resultat 2021
- Kan meddelandedeklareringen göras smidigare? (meddelande 7.4.2021)