- Katso tallenne: sitovat tariffitiedot haetaan 1.10.2019 alkaen EU:n yhteisen järjestelmän kautta
- EBTI-kyselyohjelma (eri jäsenvaltioiden myöntämät sitovat tariffitietopäätökset)
Poikkeustilanne sitovan tariffitiedon hakemuksen näytteiden lähetyksen osalta
Lähetä sitovan tariffitiedon hakemuspyyntö ohjeiden mukaisesti. Lähetä näyte vasta kun Tulli pyytää sitä. Tulli lähettää lisäselvityspyynnön BTI-palvelun kautta ja ohjeistaa näytteen lähettämisestä.
Kaikki tiedonvaihto Tullin ja hakijan sekä Tullin ja päätöksen haltijan välillä käydään sähköisesti BTI-palvelun kautta. Lisäämällä palveluun sähköpostiosoitteesi saat viesteistä sähköpostihälytyksen.
Lisää sähköpostiosoitteesi -kuvakkeesta valitsemalla avautuvasta valikosta -> Omat asetukset -> BTI -> Sähköpostihälytykset. Aktivoi
-kuvakkeesta
sähköpostiosoitekenttä, jolloin pääset kirjoittamaan sähköpostiosoitteesi. Osoitteen lisäämisen jälkeen saat järjestelmältä ilmoitukset palveluun tulleista hakemuksen tilamuutoksista, lisäselvityspyynnöistä ja päätöksen saapumisesta.
Kutakin tavaraa varten on tehtävä erillinen hakemus. Kuvaa tavara niin yksityiskohtaisesti, että se voidaan tunnistaa ja sen luokittelu tullinimikkeistöön määrittää. Ilmoita muun muassa tavaroiden tarkka koostumus, valmistusmenetelmä, tavaroiden käyttötarkoitus ja kauppanimi.
Sitovan tariffitietohakemuksen pikaohje
Merkitse hakemukseen yksilöllinen viitenumero. Käytä tätä viitenumeroa lähettäessäsi näytteitä ja/tai liitteitä. Näin varmistetaan se, että näytteet ja/tai liitteet yhdistyvät niitä koskevaan hakemukseen.
Kun lähetät näytteitä, esitteitä tai muuta materiaalia postitse, muista merkitä hakemuksessasi oleva yksilöivä viite lähetykseen. Postiosoite on
Tulli
Kirjaamo
Opastinsilta 12
00520 Helsinki