Henkilöasiakkaiden neuvontapalveluista voit kysyä kaikista tullitoimintaan liittyvistä asioista. Jos kysymyksesi koskee postipaketin tullausta tai tullaat ensimmäistä kertaa, tutustu ohjeisiin Tullaa pakettisi -sivulla.
Postipaketin saapumisilmoitukseen tai paketin sisältöön ja sijaintiin liittyvissä kysymyksissä ota yhteys pakettia kuljettavaan yritykseen, joko Postiin tai kuljetusyritykseen.
Autovero- ja valmisteveroasioissa ota yhteys Verohallintoon.
Tullineuvontaan tulee tällä hetkellä poikkeuksellisen paljon yhteydenottoja. Pyrimme vastaamaan mahdollisimman pian.
Paketti saattaa olla jumissa Postin käsittelymaksun vuoksi. Selvitä asia Postin verkkopalvelussa
Sähköinen Kysy tullineuvonnasta -lomake on toistaiseksi poissa käytöstä. Lue lisää: Uudistamme asiakaspalveluamme
Jos et voi asioida puhelimitse, chatbotin tai chatin avulla, voit lähettää kysymyksen kirjaamoon postitse tai sähköpostitse. Voit toimittaa kysymyksen myös lähimpään asiakaspalvelua tarjoavaan tullitoimipaikkaan kirjaamoon toimitettavaksi.
Vain vireillä olevat lupahakemukset
Jaksoerittelyjä ja maksuja koskevat kyselyt
Maksukehotukset, maksujärjestelyt ja muut saatavan perintään liittyvät asiat