Hyppää sisältöön

Asiointipalveluiden käyttötuki yritysasiakkaille

Suurimman osan tulli-ilmoittamisen asioista voit hoitaa kanssamme sähköisesti Tullin asiointipalveluissa. Asiointipalveluiden käyttötuen yhteystiedot löydät tältä sivulta.


Tulli-ilmoittaminen, yritysasiakkaat
24/7


 

Valitse palvelun kieli

Valitsemalla 1 saat palvelua suomeksi.
Valitsemalla 2 saat palvelua ruotsiksi.

Jos tarvitset apua tulli-ilmoituksen täytössä ilmoituspalvelussa, valitse 1 ja jokin alavalinnoista.

Tulli-ilmoituksen täyttöön liittyvät asiat

  • Alavalinta 1: Tuonti-ilmoittaminen
  • Alavalinta 2: Vienti-ilmoittaminen
  • Alavalinta 3: Tullivarastointi-ilmoittaminen
  • Alavalinta 4: Passitusilmoittaminen
  • Alavalinta 5: Turvatietoilmoittaminen

Verohallinnon Katso-tuki neuvoo tunnistautumiseen liittyvissä kysymyksissä.

Takaisin ylös

Jos tarvitset apua vireillä olevissa sanomailmoituksissa, sinulla on tekninen ongelma tai sait virheilmoituksen, valitse numero 2–6.

Tuonnin sanomailmoitukset, 24/7 tai spake.tuonti(at)tulli.fi

  • Sanomaseuranta
  • Vireille nousevien tulli-ilmoitussanomien käsittely
  • llmoitussanomiin liittyviin asiakaskyselyihin vastaaminen

Takaisin ylös

Viennin sanomailmoitukset

  • Alavalinta 1: Viennin poistumisseuranta, ma–pe 8–16 tai vientiseuranta(at)tulli.fi
  • Myös jälkikäteen annetut vienti-ilmoitukset
  • Alavalinta 2: Vientitukiviennit, ma–pe 8–16 tai spake.vienti(at)tulli.fi
  • Alavalinta 3: Viennin sanomailmoittaminen, 24/7 tai spake.vienti(at)tulli.fi
  • Sanomaseuranta
  • Vireille nousevien tulli-ilmoitussanomien käsittely
  • Ilmoitussanomiin liittyviin asiakaskyselyihin vastaaminen

Takaisin ylös

Passituksen sanomailmoitukset, 24/7 tai spake.passitus(at)tulli.fi

  • Sanomaseuranta
  • Vireille nousevien tulli-ilmoitussanomien käsittely
  • Ilmoitussanomiin liittyviin asiakaskyselyihin vastaaminen

Takaisin ylös

Turvatietojen sanomailmoitukset, 24/7 tai spake.arex(at)tulli.fi

  • Sanomaseuranta
  • Vireille nousevien saapumisen ja poistumisen ilmoitussanomien käsittely
  • Ilmoitussanomiin liittyviin asiakaskyselyihin vastaaminen

Takaisin ylös

Tullivarastoinnin sanomailmoittaminen

Takaisin ylös

Asiointipalveluihin tunnistautuminen

Tullin asiointipalvelut siirtyvät Suomi.fi-tunnistuksen ja -valtuuksien käyttöön vaiheittain. Katso-tunniste on käytössä, kunnes kaikki Tullin asiakkaat voivat käyttää Suomi.fi-valtuuksia. Näin tunnistaudut ja valtuutat


Muiden asiointipalveluiden neuvonta

 

Ahvenanmaan Tuontitullauspalvelu
ma–pe 8–16.15
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6gebczvoorj99Tglox1jZcgn

Tuonti Ahvenanmaalle EU:sta tai EU:n ulkopuolelta

Ahvenanmaan verorajaneuvonta
ma–pe 9–15

Ahvenanmaan ja Manner-Suomen välinen kauppa, ALA-ohjelman neuvonta ja tulliselvitys

Intrastat-ilmoittaminen
ma–pe 9–12
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6gngfnegav
Liitetiedoston lähetyspalvelu
24/7
Alusliikenteen ilmoituspalvelu – Portnet
ma–pe 8–16
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6rxrz
Sanoma-asioinnin tekninen tuki, yritysasiakkaat
ma–pe 7–18
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6vxhgnzbanf

Sanoma-asioinnin tuki, tekninen sanomaseuranta ja tekninen asiakastestaus, ilmoitussanomiin liittyviin teknisiin ongelmiin vastaaminen

Luvat-palvelu
ma–pe 8–16
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6gnnxxnvfn-nchy99Tglox1jZngabihraflgvel


Chat-neuvonta


Haluamme kehittää verkkopalveluamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Siirry antamaan kehitysehdotuksesi klikkaamalla "Lähetä kehitysehdotus".

Lähetä kehitysehdotus