Hyppää sisältöön

Näin maksat 

 

A) Kun maksat sähköisissä palveluissamme 

Kun maksat tavarasta maksettavat verot ja maksut sähköisissä tullauspalveluissamme, tavaran luovutuspäätös syntyy sen jälkeen.  Huomioi:

  • Jos kuljetusyrityksenä toimii Posti, maksa Postin käsittelymaksu  erikseen Postille.
  • Tullauspalvelussa maksettavan summan pitää olla vähintään 0,65 euroa.

Maksutavat 

Voit maksaa 

  • verkkomaksulla 
  • Visa- ja MasterCard-korteilla (credit/debit)
  • MobilePaylla.

Kun maksat tullauksen myöhemmin tilisiirtona, huomioi nämä:

  • Tullauksesta syntyy luovutuspäätös vasta silloin, kun maksu on kirjautunut Tullin tilille. Normaalisti kirjautuminen kestää 2-3 pankkipäivää. 
  • Tullaus on maksettava eräpäivään mennessä. Eräpäivän jälkeen tullausta ei voi maksaa enää sähköisessä palvelussa.
  • Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussa maksamiseen tarvittavat tiedot löytyvät kohdasta ”Maksatko myöhemmin?”. 
  • Tulliselvityspalvelusta tullaukseen liittyvä lasku löytyy kohdasta ”Asiakirjat”. 

Jos maksaminen ei onnistunut Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussa

Jos et palannut maksupalvelusta takaisin Henkilöasiakkaan tuontitullauspalveluun, maksusi kirjautuu Tullin tilille 2–3 pankkipäivän päivän kuluttua.  Kun maksusi näkyy Tullin tilillä, on tullauksesi valmis, ja tullaukselle muodostuu luovutuspäätös. 

Huomaa, että tullauksesi voi tällaisessa tapauksessa näkyä tullauspalvelussa Omat tullaukset -sivulla maksamattomana, vaikka sinua on jo veloitettu. Voit tarkistaa maksun tilan päivittämällä sivun.  

Jos ongelmia ilmeni maksutavan valitsemisen jälkeen, tarkista, oletko ilmoittanut verkkopankkisi kirjautumistiedot oikein. Jos pankin järjestelmä ei toimi, ole yhteydessä omaan pankkiisi. 

Jos tullaus on valmis, mutta et ole saanut ilmoitusta lähetystä kuljettavalta yritykseltä, ole yhteydessä kuljetusyritykseesi.  

Jos korttimaksusi ei toiminut

Korttimaksu epäonnistuu yleensä näistä syistä:

  • Maksukortillasi ei ole käytössä verkkomaksumahdollisuutta. 
  • Verkkomaksuillesi on asetettu jokin käyttörajoitus.
  • Olet syöttänyt maksukortin numeron, voimassaoloajan tai turvakoodin virheellisesti. Huom! credit/debit-maksukorteilla on erilliset korttinumerot ja turvakoodit credit- ja debit-ominaisuudelle.
  • Pankkitililläsi tai luotollasi ei ole riittävästi käyttövaroja.

Tullissa emme näe, miksi maksu on epäonnistunut. Ongelmatilanteissa ole yhteydessä kortin myöntäjään tai omaan pankkiisi.

B) Kun maksat tullitoimipaikalla

Voit maksaa asiakaspalvelua tarjoavilla tullitoimipaikoilla joko käteisellä (euro, Norjan kruunu) tai maksukorteilla (VISA, MasterCard ja American Express)


Asiasanat Maksaminen