Tullin nimissä soitettu henkilöille ja pyydetty verkkopankkitunnuksia
Tullin asiakaspalvelu on vastaanottanut toukokuun 2018 aikana yhteydenottoja Tullin nimissä tehdyistä puhelinsoitoista, joissa on pyritty selvittämään henkilöiden verkkopankkitunnuksia. Tullin edustajana esiintynyt henkilö/esiintyneet henkilöt ovat olleet vakuuttavia, ja puhelut ovat liittyneet mm. posti- ja rahtilähetyksiin.
Tulli ei koskaan pyydä puhelimitse, kirjeitse tai sähköpostitse henkilön verkkopankkitunnuksia, maksukorttitietoja tai maksukorttien PIN-tietoja. Jos epäilet soittoa huijauspuheluksi, lopeta puhelu ja ole yhteydessä Tullin maksuttomaan puhelinneuvontaan: henkilöasiakkaat, p. 0295 5201, tai yritysasiakkaat, p. 0295 5202.
Jos olet antanut puhelimitse verkkopankkitunnuksesi, maksukorttitietoja tai maksukortin PIN-tietoja, ole yhteydessä omaan pankkiisi tai poliisiin.
Lisätietoja:
Tullineuvonta, henkilöasiakkaat, p. 0295 5201
Tullineuvonta, yritysasiakkaat, p. 0295 5202