FI SV

Asiakastiedote
Tulli uusii vaiheittain asiakasohjeistusta ja sen esitystapaa

6.2.2017 9.44
Tiedote

Tulli uusii vaiheittain asiakasohjeistusta ja sen esitystapaa

Tulli on ottanut vuodenvaihteessa käyttöön uuden verkkosivuston. Uudistuksen tavoitteena on parantaa tiedon löydettävyyttä ja ymmärrettävyyttä sekä käytettävyyttä erilaisilla päätelaitteilla. Uuden sivuston käyttöönoton yhteydessä uudistamme myös vaiheittain asiakasohjeistustamme. Suurin osa aiemmin pdf-tiedostoina julkaistuista ohjeista löytyy jatkossa verkkosivujen sisältönä. Pdf-tiedostoina julkaistaan edelleen joitakin tietoja, kuten sanomakuvaukset.

Myös ohjeiden numerotiedosta luovutaan.

Syventävissä ohjeiden numeroinnista luovutaan asiakasohjeuudistuksen edetessä. Jatkossa ohjeet löytyvät aihetta käsittelevältä sivulta ja haun kautta käyttämällä asiasanoja tai ohjeen nimeä. Tiedostomuotoisista asiakasohjeista luovutaan, jotta jatkossa Tullin ohjeet löytyvät yhdestä paikasta samansisältöisenä ja ohjeet ovat käytettävissä kaikilla päätelaitteilla. Etenkin mobiililaitteella pdf-tiedoston avaaminen voi olla haasteellista.

Tulli.fi-sivustolla julkaistun sisällön pystyy tulostamaan selaimen tulostustoiminnolla. Tulosteessa näkyy sisällön lisäksi tulostuspäivä, murupolku ja sivuosoite.

Esimerkkejä tehdyistä muutoksista:

Otamme vastaan palautetta

Pyydämme teiltä uuden sivuston ylimenokaudella kärsivällisyyttä tiedon haussa. Pahoittelemme, että materiaalin suuren määrän vuoksi kaikki sivuilla julkaistava materiaali ei ollut julkaisuhetkellä täysin valmiina.

Teemme sivuja asiakkaitamme varten. Uskomme, että jo ensi kesänä ohjeistuksemme palvelee asiakaskuntaamme entistä paremmin.

Otamme mielellämme palautetta ja käyttökokemuksia vastaan. Tullin sivuilla voi antaa palautetta jokaiselta sivulta löytyvän ”Miten kehittäisit tätä sisältöä?” -linkin kautta.

Lisätietoja:
Tullineuvonta, henkilöasiakkaat, p. 0295 5201
Tullineuvonta, yritysasiakkaat, p. 0295 5201

Asiakastiedotteet