Tulli lakkauttaa yhden toimipaikan asiakaspalvelun ja rajoittaa neljässä toimipaikassa asiakaspalvelua yhteen päivään viikossa 1.6.2016 alkaen

27.5.2016 9.00
Tiedote

Tulli lakkauttaa Hakkilan asiakaspalvelupisteen Vantaalla sekä rajoittaa Hangon, Porin, Tornion (Etelätulli ja Hallituskatu) ja Turun asiakaspalvelun yhteen päivään viikossa 1.6.2016 alkaen. Pääosa Tullin palveluista on sähköisiä ja suurin osa asiakkaista käyttää niitä. Loput tiskiasioinnin palvelutarpeista on mahdollista hoitaa vaihtoehtoisilla asiointitavoilla. Pääkaupunkiseudulla Lentotullin ja Vuosaaren tullin asiakaspalvelut palvelevat tarvittaessa asiakkaita.

Tullineuvonta neuvoo tarvittaessa           

Toimipaikkojen asiakaspalvelumuutoksista ja vaihtoehtoisista asiointitavoista tiedotetaan Tullin verkkosivuilla suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi. Lisäksi Tullin henkilö- ja yritysneuvonta neuvoo asiakkaita tapauskohtaisesti.

Asiakaspalvelua yhtenä päivänä viikossa jatketaan  

Tulli rajoitti maaliskuun 2016 alusta alkaen Jyväskylän, Kokkolan, Lahden, Oulun, Rauman, Tampereen, Vaasan toimipisteiden asiakaspalvelua yhteen päivään viikossa. Palveluajan rajoittaminen ei ole aiheuttanut ongelmia ja vaihtoehtoiset toimintatavat ovat olleet toimivia ratkaisuja asiakaspalvelun järjestämiseksi. Edellä mainittujen tullitoimipaikkojen asiakaspalvelua jatketaan toistaiseksi yhtenä päivänä viikossa.

Asiakaspalvelun muutoksilla ei ole henkilöstön vähentämisvaikutuksia

Kaikille henkilöille, jotka työskentelevät asiakaspalvelu­tehtävissä Hakkilassa sekä Hangossa, Porissa, Torniossa (Etelätulli ja Hallituskatu) ja Turussa, on löydetty korvaavaa työtä oman työssäkäyntialueen sisältä tai vaihtoehtoisesti uusia tehtävämahdollisuuksia Tullissa.

Lisätiedot:

Muutossivusto 
Sari Bjong, asiakaspalvelupäällikkö, p. 040 332 5063
Tom Ferm, asiakkuus- ja veronkantojohtaja, p. 040 332 2622

Lehdistötiedotteet