Tullin asiakkaille lisäaikaa siirtyä Suomi.fi-tunnistautumiseen ja -valtuuksiin
Katso-tunnistautumista yhä käyttävät Tullin asiakkaat saavat lisäaikaa 28.2.2021 asti siirtyä Digi- ja väestötietoviraston ylläpitämään Suomi.fi-palveluun. Lisäaika on tarkoitettu asiakkaille, jotka eivät voi itsepalveluna ottaa Suomi.fi-tunnistautumista ja -valtuuksia käyttöön. Tullin asiakkaista näitä ovat pääosin ulkomaalaiset yritykset ja henkilöt. Muut asiakkaat siirtyvät Suomi.fi-tunnistautumiseen 31.12.2020 mennessä.
Katso-palvelun lisäaikaan päädyttiin, koska Tulli haluaa turvata myös viimeisten asiakkaiden siirtymisen Suomi.fi-palvelun käyttöön, ettei yritysten ulkomaankaupan sujuvuus vaarannu.
– Tullille on tärkeää, ettei sähköinen asiointi missään vaiheessa katkea, ja että asiakkailla on riittävästi aikaa saada Suomi.fi-valtuudet kuntoon, korostaa asiakaspalvelupäällikkö Juha Lempiäinen.
– Haluamme myös varmistaa, että kaikki asiakkaat saavat tarvitsemansa tuen vuoden vaihteessa, jolloin Britannian EU-ero toteutuu käytännössä.
Tarvitsetko apua Suomi.fi-valtuuksiin siirtymisessä?
Tullin asiakastuki auttaa sinua mielellään Suomi.fi-tunnistautumiseen siirtymisessä, ja myös verkkosivuillamme on kattavat ohjeet erilaisiin tilanteisiin.
Asiakastuki: yleisneuvontaa yritysasiakkaille, p. 0295 5202, klo 8–16.15
Suomi.fi-tunnistuksesta ja -valtuuksista Tullin verkkosivuilla
Pysy ajan tasalla Suomi.fi-tilanteesta: Tilaa Tulliselvityksen ja Intrastatin uutiskirje täältä
Tunnistautumisesta ja valtuuttamisesta Suomi.fi-sivustolla:
Suomi.fi-tunnistuksen esittely
Miten valtuuksia annetaan ja pyydetään?
Valtuudet-palvelun käyttöohjeisiin linkit tällä sivulla
Tietoa siirtymisestä Katsosta Suomi.fi;n käyttöön