Hyppää sisältöön

Tullin asiakaspalvelu Helsinki-Vantaan Siipitiellä lakkaa 1.2.2014

Julkaisuajankohta 23.1.2014 14.42
Tiedote

Tullin asiakaspalvelu Helsinki-Vantaan Siipitien postitullin toimipisteessä lakkautetaan 1.2.2014.  Sen sijaan pääkaupunkiseudulla palvelevat muut postipakettien tulliselvityksiä tekevät tullitoimipaikat ja -pisteet.

Pääkaupunkiseudulla palvelevat tullitoimipaikat ja niiden aukioloajat
:
www.tulli.fi/fi/yhteystiedot_ja_palaute/uusimaa
www.tulli.fi/fi/yhteystiedot_ja_palaute/lentotulli

Tulliselvitetyn postilähetyksen saa mukaansa Siipitien toimipisteestä tammikuun 2014 loppuun.

Tavaran tullaaminen sujuu myös netin kautta

Asiakkaan ei tarvitse käydä tullissa, jos hän tekee tulli-ilmoituksen netissä.  Nettipalveluun kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla, ja siihen tarvitaan suomalainen henkilötunnus. Lisäksi tarvitaan Postin saapumisilmoitus sekä kauppalasku tai tilausvahvistus, josta selviää tavaroiden laatu, määrä ja arvo.

Nettipalvelun kautta asiakas voi maksaa maahantuontiverot verkkopankissa.  
Verojen maksamisen jälkeen asiakas saa postipaketin suoraan kotiin tai lähipostiin.


Linkki Tullin Nettituontipalveluun:  https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html

Lisätietoa:
Tullin yritysneuvonta, tuonti@tulli.fi
postitullin esimies Matti Tuunanen, p. 040 332 3800
tulliylitarkastaja Raili Sonninen-Korhonen, p. 040 332 2582
palvelukeskuspäällikkö Tiina Anttila, p. 040 332 2532.

Lisätietoa Postin tullauspalveluista: p. 020 451 5900 (pvm/mpm), ma-pe klo 8-16

Näin ostan netistä:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/index.jsp

Tulliselvityksen tekeminen:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/tulliselvityksen_tekeminen/index.jsp

 

Mediatiedote