Hyppää sisältöön

Kysy Hippu-chatbotilta pakettien saapumisesta

Julkaisuajankohta 5.10.2020 8.00
Tiedote

Kokeilemme neljän kuukauden ajan suomenkielisen chatbotin käyttöä verkkosivuillamme. Hippu-chatbot päivystää nyt 24/7 sivulla Tullaa pakettisi ja vastaa henkilöasiakkaiden usein toistuviin kysymyksiin pakettien saapumisesta ja saapumisilmoituksesta. Ruotsinkielisille asiakkaille tarjotaan osana pilottia chat-mahdollisuus.

Hipun esikuvana on Tullin Hippu-huumekoira. Pakettien saapumisen avustustehtävät ovat Hipulle uusia, joten välillä se onnistuu ja toisinaan taas ei.  Tämän vuoksi Hippu ohjaa kysymyksesi tarvittaessa eteenpäin asiakasneuvojillemme virka-aikana maanantaista perjantaihin kello 8–16.15. 

Hippu-chatbotin kanssa käydyt keskustelut tallennetaan. Käytämme niitä apuna, kun kehitämme Hippua. Jokainen keskustelu botin kanssa kehittää sitä, joten jokainen kysymyksesi ja palautteesi on meille arvokas!

Lisätietoja: yritysneuvonta.lupa-asiakkaat(at)tulli.fi

Asiakastiedotteet