Kysyttävää postilähetyksestä - mihin yhteys?

Jos postilähetyksestä tulee jotain kysyttävää, on hyvä tietää mihin ensisijaisesti kannattaa olla yhteydessä, jotta asiointi olisi mahdollisimman sujuvaa. Alla on muutamia vinkkejä, joista toivomme olevan apua.

Postilähetysten seuranta:

Postilla (tai Posten Ålandilla) ja Tullilla on postilähetyksistä puhuttaessa selkeä työnjako:

  • Posti kuljettaa ja säilyttää lähetykset
  • Tulli vastaa tulliselvityksestä maahantuonnin yhteydessä ja kantaa mahdolliset verot.

Posti (tai Posten Åland) lähettää tulliselvitystä vaativasta lähetyksestä vastaanottajalle saapumisilmoituksen, jossa on ohjeita lähetyksen tullaukseen.

Ota siis yhteys postiin, jos

  • haluat kysyä lähetyksesi kulkuun liittyvissä asioissa
  • et ole saanut saapumisilmoitusta postilähetyksestä
  • et tiedä mitä tulliselvitettävä postilähetys sisältää
  • sinulla ei ole saapumisilmoituksen tietoja postipaketista tulliselvitystä varten

Yhteystiedot:

Postin postihuolinta, p. 020 451 5900
Posten Ålandin nettisivut: Ota yhteyttä meihin

Ota yhteys tullineuvontaan, jos

  • sinulla on kysyttävää lähetyksen tulliselvityksestä
  • haluat kysyä lähetyksestä maksettavista tulleista tai veroista, tavaran tullinimikkeistä, mahdollisista tuontirajoituksista, tullittomuudesta jne.

Tullineuvonnan yhteystiedot: henkilöasiakkaat, p. 0295 5201, yritysasiakkaat, p. 0295 5202, tai Kysy tullineuvonnasta

Ota yhteys nettituonnin puhelinpalveluun, jos

  • sinulla on kysyttävää Nettituonti-palveluun liittyvistä asioista, esim. ilmoituksen tietojen täyttämisestä, palvelun toiminnoista jne.

Tulli-ilmoittaminen, henkilöasiakkaat, palvelunumero on 0295 5206, ma - pe klo 8 - 18. Ahvenanmaan asiakkaita palvelee numero 0295 527 018, ma - pe klo 8 - 16.

Ota yhteys tullitoimipaikkaan, jos

  • haluat lisätietoja, ohjeita tai tarkennuksia tietystä postilähetyksestä, josta olet jo vastaanottanut saapumisilmoituksen ja jonka haluat tullata kyseisessä tullitoimipaikassa. Tulliselvityksen jälkeen Tulli ilmoittaa Postille, että lähetys on tulliselvitetty. Tämän jälkeen Posti toimittaa lähetyksen kotiisi tai lähipostiin veloituksetta.

Lähetyksen tulliselvitys >>

 

Huomioi nämä

Lisää aiheesta
Ota yhteyttä
Tullineuvonta, henkilöasiakkaat
ma–pe 8–16

Kysy tullineuvonnasta
Puhelun hinta lanka- ja matkapuhelinliittymästä
0 snt/min. + pvm/mpm.
Autoverotusasioissa ota yhteyttä verohallintoon vero.fi


Asiasanat

Miten kehittäisit tätä sisältöä?

Haluamme kehittää palveluamme paremmaksi. Käyttäjäpalaute on meille siksi arvokasta. Mikäli sinulla on kehitysajatus tai suora palaute jostain verkkopalvelumme osasta, toivomme sinun kertovan siitä meille

Lähetä palautetta