Muutostilanteet sanoma-asioinnissa

Muutoksista ilmoitetaan sanoma-asioinnin hakemuksella (tullilomake 934), josta valitaan kohta "Muutoshakemus". Muutoksia voivat olla esimerkiksi:

  • käyttämäsi ohjelmisto muuttuu (voi vaatia uusintatestauksia Tullin kanssa)
  • yrität laajentaa sanoma-asioinnin käyttöä toiseen järjestelmään
  • vaihdat suorassa sanoma-asioinnissa käyttämääsi palveluntarjoajaa (jos yritys toimii sanomailmoittajana, on käyttämäsi palvelutarjoajan vaihtumisesta ilmoitettava ja uudella palveluntarjoajalla on oltava lupa suoraan sanoma-asiointiin)
  • käyttämäsi operaattoriyritys vaihtuu
  • yrityksessäsi halutaan luopua sanoma-asioinnin asiakkuudesta esimerkiksi yritysjärjestelyjen vuoksi.

Yrityksen on tehtävä uusi sanoma-asioinnin hakemus, jos sen yritys- ja yhteisötunnus muuttuu.

Ota yhteyttä
Tullineuvonta, yritysasiakkaat
ma–pe 8–16

Kysy tullineuvonnasta

Puhelun hinta lanka- ja matkapuhelinliittymästä
0 snt/min. + pvm/mpm.


Asiasanat

Miten kehittäisit tätä sisältöä?

Haluamme kehittää palveluamme paremmaksi. Käyttäjäpalaute on meille siksi arvokasta. Mikäli sinulla on kehitysajatus tai suora palaute jostain verkkopalvelumme osasta, toivomme sinun kertovan siitä meille

Lähetä palautetta