Häiriötiedotteet

Tulli tiedottaa häiriöistä ja käyttökatkoista suoraan asiointipalveluissa. Lisäksi julkaisemme yritysasiakkaille erillisiä häiriötiedotteita sanoma-asioinnista.

Häiriö asiointipalvelussa 

Jos Tullin asiointipalveluissa on häiriö, julkaisemme tiedon häiriöstä asiointipalveluissa. Siellä kerrotaan, miten voit toimia häiriön aikana. Siirry asiointipalveluihin.

Etkö pääse kirjautumaan Tullin asiointipalveluun? 

Se voi johtua näistä syistä: 

Häiriö sanoma-asioinnissa

Tulli ilmoittaa häiriöistä ja käyttökatkoista julkaisemalla sanoma-asiakkaiden häiriötiedotteita. Katso jo julkaistut sanoma-asioinnin häiriötiedotteet.

Tulliselvittämiseen voivat vaikuttaa myös muiden virastojen järjestelmissä olevat häiriöt. Katso Digi- ja väestötietoviraston häiriötiedotteet (dvv.fi).

Tilaa sanoma-asiakkaiden häiriö- ja katkotiedotteita

Voit myös tilata Tullin sanoma-asiakkaille tarkoitetut häiriö- ja käyttökatkotiedotteet sähköpostiisi. Tiedotteissa kerrotaan, mihin Tullin järjestelmään häiriö tai käyttökatko vaikuttaa. Lisäksi kerrotaan, milloin varamenettelyn eli normaalista poikkeavan tulli-ilmoittamisen voi aloittaa.

Valitse aiheet, joista haluat saada häiriö- ja katkotiedotteita. Voit milloin tahansa perua tilauksesi tai muuttaa sitä.