Tulli tiedottaa häiriöistä ja käyttökatkoista suoraan asiointipalveluissa. Lisäksi julkaisemme yritysasiakkaille erillisiä häiriötiedotteita sanoma-asioinnista.
Jos Tullin asiointipalveluissa on häiriö, julkaisemme tiedon häiriöstä asiointipalveluissa. Siellä kerrotaan, miten voit toimia häiriön aikana. Siirry asiointipalveluihin.
Se voi johtua näistä syistä:
Tulli ilmoittaa häiriöistä ja käyttökatkoista julkaisemalla sanoma-asiakkaiden häiriötiedotteita. Katso jo julkaistut sanoma-asioinnin häiriötiedotteet.
Tulliselvittämiseen voivat vaikuttaa myös muiden virastojen järjestelmissä olevat häiriöt. Katso Digi- ja väestötietoviraston häiriötiedotteet (dvv.fi).
Voit myös tilata Tullin sanoma-asiakkaille tarkoitetut häiriö- ja käyttökatkotiedotteet sähköpostiisi. Tiedotteissa kerrotaan, mihin Tullin järjestelmään häiriö tai käyttökatko vaikuttaa. Lisäksi kerrotaan, milloin varamenettelyn eli normaalista poikkeavan tulli-ilmoittamisen voi aloittaa.
Valitse aiheet, joista haluat saada häiriö- ja katkotiedotteita. Voit milloin tahansa perua tilauksesi tai muuttaa sitä.