Asiakasneuvonta ja tulliosaamisen kehittäminen

Tulli tarjoaa asiakkailleen

  • perusneuvontaa
  • yritysneuvontaa sekä
  • asiakaskoulutusta.

Tulli tarjoaa jokaiselle asiakasryhmälle tukea ja ohjausta tulliasiointiin. Tavoitteena on helppo, nopea ja oikea tulli-ilmoittaminen ja asiakkaan tarpeita vastaava asiointi.

Maksutonta perusneuvontaa kaikille Tullissa asioiville tarjoavat muun muassa Tullineuvonta, Tullin verkkosivut sekä nettipohjaisten asiointipalvelujen puhelintukipalvelut. Myös lupaprosessiin liittyvä yritysneuvonta on maksutonta.

Yritykselle erikseen räätälöity asiakaskoulutus on maksullista.

Miten yrityksen tulliosaamista voi kehittää?

Tullin verkkosivuilla on ajankohtaista tietoa tullimenettelyistä ja tulli-ilmoittamisesta. Sivuilla on tietoa myös tulevista muutoksista. Sivuilta voi tilata mm. tulliselvityksen sähköisen uutiskirjeen.

Tulli tarjoaa asiakasneuvontaa ja -koulutusta. Tarjonta ulottuu verkkokoulutusmateriaalista ja yleistilaisuuksista lupakonsultointiin ja maksullisiin asiakaskoulutuspalveluihin. Lisäksi Tulli järjestää eri kohderyhmille suunnattuja, kaikille avoimia asiakaskoulutustilaisuuksia esimerkiksi tullilainsäädännön muutoksista.

Etenkin pienasiakkaiden tukena on myös Tullineuvonta. Avainasiakkaiden apuna on Yritysneuvonta, joka neuvoo lupiin ja asiointiin liittyvissä asioissa. Tällä asiakasryhmällä tulliasioinnin tarpeita vastaa usein parhaiten sanomamuotoinen tulli-ilmoittaminen, asiakasyhteistyöryhmät sekä lupapalvelut, joiden asiakastuki on järjestetty mm. yritysneuvonnan ja lupiin liittyvän neuvonnan avulla.

Tulli+ -asiakkaiden usein sanomapohjaiseen tulliasiointiin ja lupiin liittyvän asiakastuen koordinoinnista vastaa Tulli+ -tiimi.

Contact us
Customs Information Service, Business customers
Monday to Friday 8 am–4 pm

Contact Customs Information

The cost of a call from a landline or mobile phone subscription is 0 cents/min + local network charge/ standard mobile rate.


Keywords

Help us improve our site content

We want to improve our service, which is why your feedback is valuable to us. If you have ideas on how our web services could be developed further or if you wish to give us feedback, please let us know.

Send feedback