Saapumisen ja poistumisen varamenettely

Kun asiakkaan tai Tullin järjestelmässä on häiriö, osa AREX-järjestelmään annettavista ilmoituksista voidaan antaa poikkeuksellisesti asiakirjoilla. Varamenettelyasiakirjan lisäksi annetaan sähköinen ilmoitus jälkikäteen.

Tulli tiedottaa asiakkaille, jos Tullin järjestelmässä on käyttökatko. Samalla Tulli ilmoittaa, onko lupa käyttää varamenettelyä. Jos asiakkaan järjestelmässä on käyttökatko, on asiakkaan pyydettävä lupa varamenettelyyn Tullin sähköisestä palvelukeskuksesta sähköpostitse spake.arex(at)tulli.fi

Sanomailmoittaja voi käyttää netti-ilmoittamista varamenettelynä ilman erillistä lupaa.

Contact us
Customs Information Service, Business customers
Monday to Friday 8 am–4 pm

Contact Customs Information

The cost of a call from a landline or mobile phone subscription is 0 cents/min + local network charge/ standard mobile rate.


Keywords

Help us improve our site content

We want to improve our service, which is why your feedback is valuable to us. If you have ideas on how our web services could be developed further or if you wish to give us feedback, please let us know.

Send feedback