Oikaisuhakemuksen lähettäminen

Lähetä oikaisuhakemus ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen kirjaamo(at)tulli.fi

tai postitse osoitteeseen:

Tulli /  Oikaisuhakemukset
PL 512
00101 Helsinki

Lähetä Ahvenanmaan tuontiin tai verorajatuontiin liittyvät oikaisuhakemukset liitteineen postitse osoitteeseen

Maarianhaminan tulli
PL 40
22101 Maarianhamina

tai sähköpostitse osoitteeseen atp.skattegrans(at)tulli.fi.

Lähetä oikaisuhakemus Tulliin vain yhden kerran. Jos haluat lähettää lisäselvityksen aiemmin Tulliin lähettämääsi oikaisuhakemukseen, merkitse selvästi, mihin oikaisuhakemukseesi lisäselvitys liittyy. Tulli ei lähetä erillistä tietoa hakemuksen käsittelyn aloittamisesta.

Points to consider

Send the application for a revised decision to the Customs registry office by e-mail to kirjaamo(at)tulli.fi or by post to Finnish Customs, Applications for a revised import decision, P.O. Box 512, 00100 Helsinki.

You can apply using the following customs forms:

  • customs form 643s or 643r (application for repayment/remission of customs duty, in Finnish or Swedish)
  • 99s or 99r (Amendment notification leading to post-clearance recovery, in Finnish or Swedish. You can also apply for repayment using this form)

or

a free-form application containing the required or similar details as well as any other necessary information.

Read more:

 


You can enquire about it by contacting the Customs registry office at kirjaamo(at)tulli.fi or 0295 527 000. The registry office will tell you when your application has been received by Customs, that is, the date when the application became pending.


Voit tehdä heti uuden (korvaavan) tullauksen oikealle asiakkaalle. Käytä korvaavassa tullauksessa samaa veronmääräytymispäivää kuin alkuperäisellä tullauksella. Lähetä mitätöintipyyntö virheellisestä tullauksesta Tullin kirjaamoon. 

Voit hakea pikaoikaisua, jos virheelliseen tullauspäätökseen liittyvä lasku on maksamatta ja laskun eräpäivään on aikaa vähintään viikko. Jos eräpäivä on jo mennyt, molemmat tullaukset on maksettava ja haettava palautusta jälkikäteen.

Lue lisää: Pikaoikaisu


Read more
Contact us
Mariehamn
The Harbour Terminal, 22100 Mariehamn
Monday to Friday 8 am–4 pm (closed 11-12). Customs clearance also when m/s Rosella arrives and departs (except the morning departure)
Hamnterminalen, PO Box 40, 22101 Mariehamn
vs99Tglox1jZvyyhgNuiYv7CJT6nuzbzevx

Customs office issuing customs clearance carnets

Customs Information Service, Business customers
Monday to Friday 8 am–4 pm

Contact Customs Information

The cost of a call from a landline or mobile phone subscription is 0 cents/min + local network charge/ standard mobile rate.


Keywords

Help us improve our site content

We want to improve our service, which is why your feedback is valuable to us. If you have ideas on how our web services could be developed further or if you wish to give us feedback, please let us know.

Send feedback